Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
flyfly schreef:Canturano, Verdi, Zento, Sandreo, Sir Oldenburg, Spielberg. Zijn allemaal te verkrijgen bij Team Nijhof in Geesteren.
NatasjavE schreef:Hans Horn adverteert ook dat zijn hengsten geen vosgen hebben.
Peterina schreef:Ook hier ... niet alle hengsten zijn vos-gen vrij (bijv; Lupicor, Cavalier = ook heterozygoot schimmel, Vincenzo). Wel aangenaam om een hengstenhouder te vinden die de moeite doet om zijn hengsten te testen en zo met zekerheid te kunnen melden dat ze vos-vrij zijn.
Mansolein schreef:Ik vraag me af waarom je deze vraag stelt. De kleur zegt niets over kwaliteiten dus wat is er het belang van?
hoogendroog schreef:Peterina: Kalypso is helaas al een tijdje geleden overleden.... (was wel een hele beste overigens!!).
Overigens hebben vossen een enorm voordeel t.o.v. het zo gewenste (saaie) donkerbruin: vliegen en andere steekbeesten hebben veel minder interesse in de rode en valen!
hoogendroog schreef:Overigens hebben vossen een enorm voordeel t.o.v. het zo gewenste (saaie) donkerbruin: vliegen en andere steekbeesten hebben veel minder interesse in de rode en valen!
Peterina schreef:Mansolein schreef:Ik vraag me af waarom je deze vraag stelt. De kleur zegt niets over kwaliteiten dus wat is er het belang van?
Er zijn verschillende factoren die bepalen 'het belang', onder andere:
Mode bepaald heel veel zelfs bij het aankoop (of verkoop) van paarden, dus persoonlijke keuze
Een veulen fokken in een gewenste kleur geeft meer kans op mogelijke verkoop, dus de financiele keuze
Let wel ik zeg niet dat ik akkoord ga maar het is gewoon een feit dat er zoveel keuze is hedendaags dat als je de kwaliteit al in huis hebt dat je gerust een goede en passend hengst kan zoeken in een bepaalde kleur.
Dees schreef:Als de moeder een vos is, kan het veulen altijd nog de voskleur krijgen, ondanks de genetische kleursamenstelling van paps.
Maar eh... Wist je het nog niet?
Vos is het nieuwe zwart.