Eglesias (Saros van 't Gestelhof x Lancet)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Heike
Mede-oprichtster

Eglesias (Saros van 't Gestelhof x Lancet)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 01:23

Heel trots zijn we op dit veulen. Het is zo'n dapper hengstje en zijn bewegingen mogen er absoluut zijn.

Dit is dus de halfbroer van Watch me. Van Watch_Me hier op bokt.

Leuke is dat ik deze week zijn half broer ben tegen gekomen op internet. Die doet het ook al heel goed in de sport. Is nu Z1 maar omdat het allemaal zo snel ging en hij nog zo jong is zijn ze nu ook begonnen met springen en samengesteld.

Het is echt leuk om te horen dat alle nakomelingen van Pax het zo goed doen in de sport.

Maar goed de foto's

Onderstaande foto's zijn van 17 juni. Hij is geboren op 14 mei dus ongeveer 1 maand uit
1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

Onderstaande foto's zijn van 17 september. Dus precies drie maanden later
5
Afbeelding
mama Pax Christi. Niet echt in sportconditie want we hebben haar al een jaar ofzo niet gereden. We gebruiken haar nu nog voornamelijk als fokmerrie

6
Afbeelding

7
Afbeelding

8
Afbeelding

9
Afbeelding

10
Afbeelding

11
Afbeelding

Lilliputter

Re: Eglesias (Saros van 't Gestelhof x Lancet)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 17:03

Leuk veulen! Had misschien net iets chiquer mogen zijn, vanwaar de keuze voor Saros :)?

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 00:50

De veulens wat Pax ontwikkelen zich altijd nog erg. Bij de geboorte zijn ze ook altijd nog wat klein. Maar uiteindelijk groeien ze heel mooi op. Kijk maar eens naar Watch Me. (Profiel Watch me) Mooie maat en erg chique.

Onderstaand een foto van Vigilio. Nu Z1, B springen en B samengesteld. Ook een hoogbenig paard. Ging ook als een speer door de dressuurklasses. Vandaar dat hij ook is gaan springen.

Afbeelding

Saros hebben we gekozen voor zijn maat, uitstraling en beweging. Maar ook voor zijn karakter. Pax is een geweldige merrie maar zeker niet voor iedere ruiter. Het is een dominante merrie met pit die niet zomaar alles pikt van iedereen. Echt een merrie voor 1 ruiter. Wel een top sport instelling.

Saros is een hengst met een heel goed karakter en zijn nakomelingen staan bekend dat ze door iedereen goed te rijden zijn. Hij is bovendien veelzijdig. Ook Pax kan goed springen al is ze veel beter in dressuur. Ze heeft echt hele ruime bewegingen en Saros ook. En natuurlijk zijn we ook voor zijn kleur gevallen. (eerlijk is eerlijk)

Poehee

Re: Eglesias (Saros van 't Gestelhof x Lancet)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 16:01

Vind het een aansprekend veulen! En de kleur is erg mooi. Hebben jullie de merrie weer gedekt?

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-09 00:41

Yep, en ze is ook drachtig. (dat gaat niet altijd samen) Dit keer met bodyguard. Het nieuwe paard van Edward gal.

"Bodyguard werd geboren in de stallen van F. Swanenberg te Nuland. Hij fokte de zwarte uit de combinatie van Grand-Prixhengst Gribaldi en Negro-dochter Ulinda, die het keurpredikaat voert."

http://www.horses.nl/fotos/bekijken/1727