Bedankt voor de reacties! 
Sorry Gomir, ik dacht dat ie bij F-AM juist stond. FAQ's niet goed genoeg gelezen. 
Merrie is dit seizoen al een keer hengstig gespoten omdat ze heel onvoorspelbaar ovuleerde. De twee hengstigheden daarna maakte ze twee eieren tegelijk aan, waarvan er maar één ovuleerde. De laatste keer dat ze geïnsemineerd is (eind juli) was ze echt heel mooi hengstig, dus uit zichzelf kán ze wel goed hengstig worden.
Ik heb haar thuis staan, samen met haar Shetlander-vriendinnetje deelt ze een stal. Wisselen van stal is helaas geen optie. Misschien dat ik nog kan regelen dat hier tijdelijk een Shetlanderruintje komt te staan. Maar dan moet 't kleine merrietje weg. Vind ik ook geen ideale situatie... moet nog even denken wat ik ga doen.
Slijmmonster is inderdaad een goed idee.
Wanneer zou 't beste zijn om die te nemen? Kan dat dit jaar nog... kan de baarmoeder na een eventuele behandeling weer mooi tot rust komen. Of volgend jaar? Hangt zeker ook van de hengstigheid af?
Merrie is dit jaar telkens op de dierenartskliniek geïnsemineerd, dus inderdaad met verdund sperma. Mocht ze volgend jaar weer worden gedekt, wil ik haar naar een dekstation brengen, waarschijnlijk VDL.
Ze is dit jaar gedekt door Quasimodo Z. Staat erom bekend dat ie goed bevrucht, heb ik begrepen. DA heeft het sperma ook nog onder de microscoop gehad, zag er goed uit. Maar hij loopt (weer) in de sport, heeft misschien toch invloed gehad.
Zou een supplement ook een idee zijn? Zo ja, welk supplement hebben jullie goede ervaringen mee?