) Ik heb dat nog nooit zo gezien bij een vos (heb er ook nooit heel erg op gelet
) Ik weet zeker dat mijn vos gewoon vos is, zonder allerlei complicerende kleurbeïnvloedende genen. Ik ben totaal NIET in de veronderstellling dat hij een of andere spectaculaire kleur heeft, ik ben er niet op uit om van hem een zweetvos, koffievos of weet ik wat te maken. Moet er denk ik wel voor de volledigheid even bij opmerken dat hij een valse aalstreep heeft, zijn vader schijnt die te vererven. Ik vraag me gewoon af of witte en zwarte haren in de manen (en hij heeft trouwens ook een zwarte vlek in zijn vacht) vaker voorkomt bij vossen
Mijn camera is namelijk overleden.
Zijn manen zien er inderdaad wat grijzig uit zie ik nu ook, en hij heeft een zwart vlekje op zijn ene bil. De vacht is daar gewoon zwart. De vader van mijn paard was zwart, de moeder vos. Waar zou een eventueel sabino- of sootygen dan vandaan moeten komen? Mijn paard heeft niet heel duidelijk witte haren in zijn vacht, en dat zou je toch wel verwachten bij een sabino. De witte haren in zijn manen en staart zijn te veel verspreid en vermengd met de rest om door bijvoorbeeld een wondje te zijn veroorzaakt, hij heeft bijvoorbeeld geen eczeem. Op de wondjes die hij heeft gehad is altijd oranje haar teruggegroeid. Schimmel heeft hij nooit gehad. Bij zijn vorige eigenaar stond hij dag en nacht op het land en kreeg voordroog en wortels bijgevoerd, nu bij mij krijgt hij hooi en pavokoeken, en nu er minder energie in het gras zit ben ik hem wat muesli gaan bijvoeren. Moet je denken aan 2 handjes op de dagen waarop ik rijd (4 keer per week) Ik heb niet het idee dat hij een tekort aan iets heeft, hij gebruikt zijn likstenen goed