Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ik knip de manen niet af op de plaats waar het hoofdstel zit, dan de bakstukken e.d maar gaatje langer, vind het er altijd n beetje raar uitzien. de manen uitdunnen doe ik ook niet. Ik kam ze door, vlecht ze in en laat t zo lekker zitten totdat t weer opnieuw moet gebeuren. De manen was ik niet zo vaak, want die blijven redelijk schoon, de staart was ik iets vaker om hem inderdaad wat schoner eruit te laten zien, die van mij zijn namelijk nogal van in de staart poepen :S
. Dat is het probleem verlichten maar niet de oorzaak aanpakken. Als je een deken opdoet kunnen de beestjes niet steken dat is al 1. Verder moet je het voer rantsoen eens goed gaan bekijken. Veel suikers bij een eczemer zijn echt not done. Momenteel staat mijn pony op een halfje pavo basis brok en verder hooi en gras. Maar volgend seizoen wil ik gaan kijken naar speciaal voer voor eczemers. En ja ik moet ook blijven smeren. En ondanks dit alles zijn er nog periodes dat ze dr hoofd weer stuk schuurt. 

Vind dat rechtgeknipte nogal 'sullig' staan
Ben er ontzettend blij mee want vorig jaar was ze helemaal kaal. Had me misschien 1 cm haar..
sjar schreef:Ik geef haar nu alleen summer fit koeken, wat peen en appels en ze staat 24/7 buiten. Na het rijden nog wat biks en peen en appels. Wat smeer je er dan precies op? Want ik heb van alles geprobeerd had 1 goed middel gevonden een fles kosste 60 euro, heb nu voor de laatste periode een fles sweet itch gekocht wat ook best helpt, ze staat natuurlijk niet hele dagen op stal.
doen wij ook bij een haflinger.. staat veel beter anders blijft ze het toch afschuuren...