hallo iedereen, ik zit na te denken om een groniger te kopen. ik hoor heel veel goede dingen over het ras het zit zo.
ik ben iets banger aangelegd als ik eenmaal vertrouwen heb durf ik alles mar op het begin ben ik een poepdoos. als het paard wegvliegt en niet werkwillig is word ik onzeker. ik zoek dus een paard da graag aan de bak wil en waar ik echt een band mee kan opbouwen. ik ben rij kllein 1.66m en heb ook korte beentjes past dit dan wel bij een groninger?
Als je bang bent zou ik gewoon een braaf en betrouwbaar paard nemen en me niet vastpinnen op een ras.
Er zijn namelijk altijd wel rustige arabieren en enorm felle fjorden oid.
StillAngel
Geplaatst: 15-09-09 14:46
lengte maakt niks uit, maar ook bij gronigers kunnen paarden zitten die totaal niet zijn wat jij verlangt. Pin je niet vast op een ras, maar zoek gewoon in je titel voor een super lief en bomproof paard dat je vertrouwen kunt geven. meestal zijn dit de oudere paarden.
ja dat is waar maar ik bedoel over het algemeen zijn fjorden lief en leuk en betrouwbaar maar ik ben wel iemand die ook graag naar me paard kijkt en dan denkt oef wat mooi en dat heb ik bij kwpn, groningers , bwp holsteiner etc. ik bedoel dus eigenlijk ook over het algemeen.
Dan zou ik gewoon zoeken naar een betrouwbaar warmbloedpaard, waar jij ook een wow-gevoel bij hebt. Wie weet is het een Groninger, wie weet een KWPN' er.
hoogendroog
Geplaatst: 15-09-09 14:54
Ik heb er vroeger een gehad, geweldig dier was dat! Hij is nu politiepaard geworden te Utrecht. Volgens mij kwam ie verkeersmak ter wereld.... Wat de korte benen betreft, vergeleken met een (dressuur)KWPN-er heeft een Groninger kortere benen met steviger (lees meer omvang) pijpen. Ik ben ervan overtuigd dat kortere pijpen sterker zijn.
toot
Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-09 15:03
dit soort info doelde ik op hoogendroog, bedankt ja je hoort wl meer dat het verkeers mak ter wereld omen en dat ze zoo cool in het koppie zijn dat zoek ik ook ecjt ik wou gewoon iedereen zijjn mening horen of ervaringen bedankt:D