Ik had een paar vragen over het KWPN stamboek.
We krijgen in mei volgend jaar voor het eerst een veulentje van onze merrie, ik ben er dan ook niet zo goed mee bekend.
Ik heb het KWPN ook al gemaild vorige week, maar nog geen reactie en ben benieuwd wat jullie ervan denken.
Mijn westfaalse merrie (http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=454498) is drachtig van de hengst United.
Ze is nooit gekeurd of wat dan ook en is niet aangemeld bij het KWPN, ze heeft ook alleen het (blauwe) paardenpaspoort (pferdepass). Kan ik het veulen nu wel gewoon aanmelden bij het KWPN? Als het niet kan, kan het dan ook niet bij het westfaler stamboek?
Ik las ook dat je de aanmeldingspapieren van je veulen in de bus krijgt, ik heb alleen nooit de gegevens van mijn merrie opgestuurd naar de hengstenhouderij. Ze is via de Kliniek geinsemineerd, de hengstenhouderij (van Uytert in dit geval) zei over de telefoon dat ze een formulier bij het sperma zouden doen die ik in moest vullen.
Nu is mijn merrie twee keer geinsemineerd en de tweede keer zat er geen formulier bij, en de eerste keer ben ik het vergeten te vragen
. Zouden ze de informatie evt. via de kliniek hebben verkregen? En komt het zo wel goed met de aanmeldingsformulieren?Hopelijk kan iemand mijn vragen beantwoorden, alvast bedankt