met haflinger starten tussen de paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

met haflinger starten tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 19:24

Tja ik weet even geen duidelijke titel

ik ga volgend jaar starten met me haflinger :d

alleen wat ik me afvraag voelde jullie je niet klein tussen al die paarden?? mijn hafje is maar 140 haha

Marieke_K

Re: met haflinger starten tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 19:35

Soms :) vooral in een kleine losrijbaan waar een paar drukke grote kwpn-ers lopen denk ik: pas op! Mijn hoofd zit precies op schop hoogte.. Stef heeft er gelukkig geen last van en banjert overal tussendoor.

Maar verder heb ik er weinig last van.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 20:06

www.haflinger-merlin.nl

Caprilla@ bokt doet het, Amigo_ doet het, Dunesjka doet het. Barbara_ doet het, vanaf januari doe ik het ook..

moet ik nog even doorgaan :+ . Er zijn echt een hoop mensen die gewoon met hun (kleine) haf tussen de paarden starten hoor.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 21:18

Ik start er ook tussen, in Lonneker was het echt een verwaande zooi.
Ik voelde me ook kleiner als in , qua maat.. Nietomdat ik met een haflinger start tussen de paarden :n
1 meisje reed de hele tijd recht op me af uiteindelijk was ik het zat en reed gewoon door en heb dr met me zweep paar tikken verkocht op dr laars.
Ze had zo'n blik van ie jij met je haf ..
Natuurlijk weet je dat van te voren maar laat me niet op me kop zitten.

Mijn 1ste officiele was tussen de Haflingers de 21ste in juni daar is de sfeer zo leuk he :D

En m'n 3de en 4de (18 en 20 augstus) waren in Enschede, daar voelde ik me niet minder omdat ze me niet vies aankeken , was een erg leuk concour (En ja ook 2 winstpunten tussen de peerde :D ) .
Kreeg zelfs complimenten over Asra
Voor winstpunten moet je soms wel harder knokken, het is en blijft een jury sport en ken een aantal mensen die te horen kregen (niet alleen met haf maar ook met welsh cob) :"hoort jou pony niet gewoon voor de kar".

Van die dingen trek je je lekker niks aan :)

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 21:21

ik reed m2 en weinig last gehad... 1x op een grote wedstrijd van een man op een groot paard maar toen hij me voor de 3e x van mijn sokken wilde rijden heb ik ff m'n scheur opengetrokken :D toen hij weer langs kwam mompelde hij sorry ;)

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 21:35

Een vriendin van mij rijdt M1 met een (kleine, ouderwetse!) haflinger, net geen 1.40. Tussen de paarden.

Afbeelding

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 21:41

Ik rij ook met mijn haflinger van 1.41 tussen de paarden. Ik voel me helemaal niet klein op wedstrijd, rijd thuis ook tussen grotere. Maar de vorige keer stapte mijn vriendin hem uit toen zag ik pas hoe klein hij lijkt tussen de grote paarden!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 22:06

Dan valt het pas echt op he ahaha had ik ook joh

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 22:12

Gister was ik op de fokdag in peize nou moet zeggen daar voelde wout ook klein tussen alle megahaffies! Met iemand anders erop ziet wout er zoiezo klein uit heb jij dat ook?

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 22:25

Nou Asra is wel groter als 1,41.
Ik heb dus niet dat met 'mega' haffie's :)
Maar wel toen mijn vriendin Asra laatst uitstapte op terrein zij is zelf ook aan de kleine kant en dat zag er grappig uit en viel meer op indd dan als je er zelf op zit :)

Terwijl ze bij mij thuis hem ook weleens uitstapt en dan valt met me niet zo op, misschien omdat we dan met minder paarden/pony's in een grotere bak rijden.
Onze binnenbak is groter dan normaal, handig maar vervelend voor concoursen, die ringen/bakken zijn meestal gewone afmeetingen

pea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 22:31

Het maakt wel verschil op welke wedstrijd je rijd vind ik. Binnen in een kleine baan voel ik me sneller klein met m'n haf dan buiten op het veld. En het ligt ook wel aan de sfeer. Soms voel ik me echt minder met een haflinger, maar op sommige wedstrijden heb ik daar weer geen last van. Niet iedereen is nou eenmaal dol op haflingers....
Maar ik zou gewoon lekker gaan starten hoor, komt wel goed! :D

hafjegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 23:21

ik heb het ook gedaan met mn oude merrie die nu met pensioen is, ze is ook 1.40
en ja ik voelde af en toe wel een ukkie ben zelf ook niet zo groot en tussen die paarden van 170 enzo voel je je wel klein ja, en helemaal toen ik 1 keer op een piepklein losrij tereintje zowat werd platgewalst door een enorme belg van 195 ofzo die totaal niet onder controle was en overal dwars door heen denderde, ik had echt zo iets van rot op ga naar huis en hou je knol in bedwang zeg. was echt een enorm beest en net alsof er een tank op je af kwam, kon nog net optijd mn haffie opzij sleuren met een ruk aan bit :( maar had geen keus, ze moest snel weg en zag zelf dat paard niet op haar af stormen, scheelde maar een haartje of ze was geramd door dat beest. mn pony was meteen beledigt door die ruk in haar mond en die schop in de buik om vooruit te springen. :(:) ze wilde daardoor vervolgens ook niet meer luisteren en heb de proef verprutst ;(
vind op zn minst dat je enige mate van controle over je knol moet hebben als je op wedstrijden vertoond onegacht het paard ras enzovoort.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 23:43

pea schreef:
Het maakt wel verschil op welke wedstrijd je rijd vind ik. Binnen in een kleine baan voel ik me sneller klein met m'n haf dan buiten op het veld. En het ligt ook wel aan de sfeer. Soms voel ik me echt minder met een haflinger, maar op sommige wedstrijden heb ik daar weer geen last van. Niet iedereen is nou eenmaal dol op haflingers....
Maar ik zou gewoon lekker gaan starten hoor, komt wel goed! :D

Jah precies, daarom heb ik dat thuis niet grotere binnenbak dan de officiele afmetingen.
Ik heb het binnen denk ik ook meer :j zal het echt merken als het binnen seizoen weer begint heb nu de 3x dat ik officieel ben gestart buiten gestart :)

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 23:49

hafjegek schreef:
ik heb het ook gedaan met mn oude merrie die nu met pensioen is, ze is ook 1.40
en ja ik voelde af en toe wel een ukkie ben zelf ook niet zo groot en tussen die paarden van 170 enzo voel je je wel klein ja, en helemaal toen ik 1 keer op een piepklein losrij tereintje zowat werd platgewalst door een enorme belg van 195 ofzo die totaal niet onder controle was en overal dwars door heen denderde, ik had echt zo iets van rot op ga naar huis en hou je knol in bedwang zeg. was echt een enorm beest en net alsof er een tank op je af kwam, kon nog net optijd mn haffie opzij sleuren met een ruk aan bit :( maar had geen keus, ze moest snel weg en zag zelf dat paard niet op haar af stormen, scheelde maar een haartje of ze was geramd door dat beest. mn pony was meteen beledigt door die ruk in haar mond en die schop in de buik om vooruit te springen. :(:) ze wilde daardoor vervolgens ook niet meer luisteren en heb de proef verprutst ;(
vind op zn minst dat je enige mate van controle over je knol moet hebben als je op wedstrijden vertoond onegacht het paard ras enzovoort.

Ben ik het wel mee eens! MAar misschien issie normaal wel te houden en was dit zn eerste concour ofzo.

Toch wel rot hoor, zo 1 reed in lonneker toen ook, beest bokte elke keer heel erg.
En was een heel klein inrij bakje :? Iedereen reed kris kras door elkaar is ook logisch maar niemand keek echt uit.
Vooral niet voor ons ......
Maar was wel de enige die een groot applaus kreeg na mijn proef :D Was echt leuk hahaha hoor je ook nog op het filmpje half stal was komen kijken :Y)

Toch moet ik zeggen toen ik vroeger nog veel sprong met de paarden dat die mentaliteit helemaal 10x niks was, sommigen schreeuwen niet duidelijk STIJLTJE en jagen er ineens over heen valt me mee dak nog geen ongeluk heb meegemaakt toen ik zelf in reed/ insprong.

Maar moet zeggen dat in de loop der jaren (mocht 3jaar niet rijden door ongeluk) er wel een hoop veranderd is qua dressuur inrijden

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 08:36

Ik heb het geluk dat die van mij gewoon doorloopt als we bijna omver worden gereden, het interesseert hem weinig. ZIjn idee is: ik loop hier, ga maar opzij :D Scheelt ook dat hij de enige haf bij ons op stal is tussen de enorme KWPN-ers, dus we rijden wel vaker tussen grote paarden.

Qua punten heb ik soms het idee dat ik er iets harder voor moet rijden: die van mij is nu eenmaal minder spectaculair dan eentje met stekepoten van voor van 170, maar goed. Ik pak mijn punten altijd op het netjes rijden van figuren en nette overgangen. Dat de middendraf dan nog niet zo is.. ach.. Ieder zijn gebreken toch?

mait

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 11:54

Ik heb zelf ook tussen de paarden gestart met mijn haflinger. Vanaf de M1 ben ik overgestapt van pony's naar paarden. Tja je wordt inderdaad wel eens aangekeken of je hier uberhaupt wel thuis hoort. Gewoon een big smile opzetten en lekker rijden! Laat maar zien dat je het kan en wees vooral NIET geimponeerd door al die grote paarden! Zij mogen dan misschien langere benen hebben, ze moeten ook laten zien dat ze ze kunnen gebruiken. Ik kan je vertellen dat ze dat regelmatig vergeten.
Ook ik ben wel eens bijna ondersteboven gelopen. Gelukkig heb ik een haflinger die lekker door dendert en zich daar niets van aantrekt.

Mijn vriendin springt L tussen de paarden met haar haflinger (1.42m) en daar zijn de reacties af en toe hilarisch! :+
"De pony's waren toch gisteren?"
"Euhm... wat doet die haflinger hier?"
maar dan gaat ze springen
"Woo! zie je dat? ze rijdt zo op die hindernis af!"
"Dat is wel een haflinger die kan springen"
etc etc

Dus laat je vooral niet door anderen de grond in boren. Laat maar zien dat wij niets minders zijn dan alle KWPN'ers!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 11:58

Dat met dat springen herken ik wel, ik had eerder een paard sprong ermee tot er een meisje met een hafje bij ons in de inrij bak kwam.. Meisje naast me :"hebben ze een clown ingehuurd? :D ".
Maar daar kwam ze mooi van terug :D

Met Asra had ik dat in Enschede met de coupons die we mochten ophalen.

Ik stond te wachten tot ik erbij kon toen ik een meisje voor me hoorde zeggen :"Kijk dit is een Allacher das toch die haf?".
Degene naast haar:"jah hoezo?".
Meisje:"Ze heeft 190 punten joh!!boven annemiek geeindigd".

Laat ik dat nou zijn met me haf tussen de paarden :D

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 16:03

Ik rijd nu twee jaar tussen de paarden met twee haflingers, en het valt opzich wel mee. Het valt mij wel op de op de grotere concoursen veel verwaander wordt gedaan dan op de kleinere.

Daar gaat alles veel gemoedelijker.
Af en toe moet je wel vechten voor je plekje, en soms voel ik me ook heel klein, maar als je sommige grote kwpnérs ziet vind ik mijn haffie echt niet onderdoen aan die van hun!!

ni3ki3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 17:34

Rij ook tussen de paarden met me haf.
Nu L1. Vind het opzich wel mee vallen.
Gewoon uitkijken met elkaar, dat moet iedereen, vind ik. Daarnaast rij ik gewoon zelfverzekerd en me eigen dingen.

Niet te veel naar je mooie haf kijken, maar wat meer naar voren.

Dan rijd je zelfverzekerder en zie je meer.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 17:35

mait doet het ook met haar haf tussen de paarden (weet niet hoe groot haar haf is volgens mij is zij al M2 :D weet niet zeker)

Floortje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 23:30

hey

ik start sinds september tussen de paarden met mn haffie. ik vind het juist handig. waar anderen van hun sjieke kwpner af moeten stappen om door bijv een gang tussen de losrij en wedstrijdring te gaan, kunnen wij dat nog op een drafje. en ik zeg altijd:

klein maar fijn!!! toch?

(ik heb ook met mn oude pony tussen de paarden gestart, die viel eigenlijk meer op had ik het idee. haflingers en fjorden tussen de paarden word toch normaler gevonden tussen de paarden als een gewone D-pony heb ik het idee.)

en nee ik voel me niet klein, alleen bij de hele grote 1,70ers weleens. maar ik voel me iig niet minder met mn haffie hoor. zolang je netjes je ding doet kunnen ze niet om je heen.

oja, er staan foto's in mijn profiel.....

gr leonie

mait

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 21:10

corientjuhh schreef:
mait doet het ook met haar haf tussen de paarden (weet niet hoe groot haar haf is volgens mij is zij al M2 :D weet niet zeker)

ja nou op het moment al 1,5 jaar niet meer vanwege een vervelende blessure,.. maar we waren inderdaad M1 tussen de paarden ;)
plan is om het onderling weer wat op te gaan pakken dit winterseizoen, en wie weet dat we dan de grote paardenbeesten weer een poepie gaan laten ruiken :+

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 22:01

mijn dochter heeft eerst tussen de pony's gereden maar toen ze achtien was moest ze tussen de paarden starten
was wel een stuk moeilijker
en soms kijken ze je wel een beetje de bak uit