Massage

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

StalBerguil

Massage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 17:50

Zoals vele Arabische paardjes is mijn Arabje een gevoelig paardje. Haron zelf kan snel zenuwachtig en soms ook een echte streskip zijn.
Twee maanden geleden heb ik een Workshop paardenmassage bij ons thuis georganiseerd en nu pas ik dit toe bij mijn Arabje Haron. Hij vindt dit super en word er ontspannen van, het geeft hem echt een goed en rustig gevoel. Je kan dit goed zien omdat hij helemaal ontspant en rustig blijft staan. De massage geef ik hem in de paddock waar hij gewoon helemaal los en vrij staat, hij verzet dan ook geen hoef tijdens de massage.

Wat doen jullie en doen jullie ook iets om je Arabje te laten ontspannen, misschien iets anders dan massage of juist ook massage......ben er erg benieuwd!!!!!

mooney

Re: Massage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 17:54

Mijn Arab is niet alleen gevoelig qua karakter, maar ook op zijn spieren. Daarom wordt hij zo nu en dan gemasseerd, sportmassage om precies te zijn.
Hij vond het eerst niets, maar nu hij weet dat hij er beter van wordt, geeft hij heel goed aan wat er moet en staat hij netjes stil.

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 18:30

Ik heb wat technieken toegepast van de TTouch van Linda Tellington-Jones en daar reageert mijn arabje wel goed op. Maar ook van een stevige poetsbeurt kan hij genieten of van kriebelen achter zijn oren wordt hij helemaal high :+

Als hij bij het rijden wat zenuwachtig is, werkt tempo bij de mijne goed, als hij eens een paar rondjes kan galopperen (als hij opgewarmd is, natuurlijk) is hij daarna veel meer ontspannen!

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 17:52

Floor gaat standaard 1x in de maand naar onze paardenmasseur, vind ze echt heerlijk. Floor heeft ook het probleem dat ze haar staart moeilijk op haar rug kan leggen (zoals alle andere arabieren)
En ze houd haar staart altijd scheef, nu met onze masseur gaat dit stukken beter!
Ze geniet vollop als hij bezig is, hij is trouwens de enigste man die echt iets met haar mag doen (behalve mijn vader en vriend die haar een wortel geven maar voor de rest heeft ze niets met mannen)
Dit is trouwens hun site... http://www.human-horserelaxriding.nl/

StalBerguil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 17:27

Leuk om te lezen hoe anderen hier mee omgaan alleen jammer dat er zo weinig reacties komen......:)

lena83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 12:49

ik ben ook nog opzoek naar een goede manier om hem te laten ontspannen. Ik leg regelmatig mijn handen op en daar wordt hij meestal ook erg rustig en ontspannen van. Been op rust en hoofdje lekker laag. Binnenkort komt een osteopaat. Hij blijft gevoelig op zijn darmen en er zijn momenten dat er veel vocht en gas bij zit.
Toen ik heb net had is de fysio geweest dat vond hij wel erg prettig. En voor het rijden doe ik ook weleens stretch oefeningen.

@ stal berguil heb jezelf ook een opleiding tot masseuse gevolgt?

Triquetra3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:15

Bij Baikal pas ik altijd TTouch toe, hij heeft het niet echt nodig, maar vindt het wel erg lekker! Vooral voor het rijden ter ondersteuning van de spiertjes, hij loop hierdoor makkelijker ontspannen bij dressuur werk in de bak.

En na een lekkere lange buitenrit even TTouchen na het rijden, meneer gaat er helemaal voor staan, hij valt dan bijna in slaap :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 17:10

Die van mij is over het algemeen onwijs relaxed(behalve als ze hengstig is), dus daar hoef ik het niet voor te doen.
Wel probeer ik elke week een rugmassage te geven; bij de oortjes beginnen en dan naar achteren werken tot en met de staart. Daar gaat ze echt voor staan!

StalBerguil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 11:18

Citaat:
@ stal berguil heb jezelf ook een opleiding tot masseuse gevolgt?

Nee was maar waar alleen een kleine cursus en veel boeken lezen, missschien nog een keer in de toekomst.

Haron geniet er ook helemaal van als ik hem gewoon lekker masseer en palapatie toepas (voelen met druk) Hij begint nu al zelf aan te geven waar hij het nodig vindt en waar niet en blijft dan ook lekker ontspannen en relax staan.

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 19:23

hoi,
Hier is de Chiropractiker net weer geweest en ze hebben genoten..... een van m'n poezels trouwens ook , hij was een beetje scheef die gekke druif :(:) maar das nu weer oke :D
Paardjes vinden het super dat geknutsel maar sommige vastzittende onderdelen zijn toch wel ongezellig , kijkt men heeeeeel boos naar dokter Leonie ~~}> dan gaat er een lekker brokje in , alles is vergeven en mag alles meteen weer _/-\o_
Super uitkomst Chiropractie & Fysiotherapie _/-\o_ +:)+ al is er niets loos en word het preventief gedaan...echt Super +:)+
gr,sas.