Tot hoeveel kan de prijs van een bereden shetlander oplopen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

S_R_A_H_A

Tot hoeveel kan de prijs van een bereden shetlander oplopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-09 20:18

Tot hoeveel kan de prijs van een bereden shetter oplopen zonder papieren ? Die dressuurmatig als springmatig goed doorgereden is ?

shetlandfan

Re: Tot hoeveel kan de prijs van een bereden shetlander oplopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 23:59

Tja, dat is wat de gek ervoor geeft.
Soms zie je best wel een vraagprijs van 500 Euro.
Ook geheel afhankelijk van hoe groot de pony is, kleur, leeftijd, etc.

Maar goed, vraagprijs zegt niet altijd dat ze dat bedrag er ook voor krijgen. ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 09:05

Ik zag er laatst een op marktplaats voor maar liefst 1600 Euro, kon wel van alles maar zo hoog had ik het nog nooit gezien.
Het ligt ook aan leeftijd, hoe goed ze bereden zijn en bijv ervaring hebben met bixie wedstrijdjes enzo. Een leuke shetlander die ook mooi in zijn behang zit, goed gereden is en een jaar of 6 - 8, waar kindjes zelfstandig op kunnen rijden (dus dat moet ook een goed opgevoede lieve pony zijn) ligt rond de 500 - 700 Euro.
Voor ouders is het belangrijker dat je kind er veilig op zit en niet gefrustreerd wordt dan die laatste 100 Euries ;)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 09:09

ik heb er 1 te koop voor 400 euro incl haar veulen. ze is onder het zadel en voor de kar beleerd. 10 jaar oud, braaf en zo'n 85/90 cm hoog.

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 09:18

Iemand bij ons op stal heeft deze week net een shetlander gekocht.Dochtertje verzorgde de shetlander al wel een tijdje.Ik weet dat hun voor deze pony € 250,- hebben betaald. Incl. zadel . De pony is nog wel groen je kunt er op zitten en ermee rond sturen.Daarna houd het ook op. Vaak als ze goed de basis hulpen weten betaal je er inderdaad zo rond de € 300- voor. Ligt natuurlijk ook een beetje naar de leeftijdscategorie en de bouw etc. van de shet.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 10:10

voor een goede brave en gezonde shet, en doorgereden .. betaal je over het algemeen al vanaf de € 500.
Ook de papierloze.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 10:12

Het ligt er ook aan in welke tijd van het jaar de shet verkocht wordt. Nu, bijvoorbeeld, aan het begin van de herfst, kelderen de prijzen enorm doordat er nu heel veel te koop komen te staan.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 10:16

Wat de gek ervoor geeft ...

Feit is dat er altijd veel vraag is naar braaf gereden, kleine pony's .
Ze hoeven geen enkel talent te beschikken, maar braaf en makkelijk te rijden zijn en dan loopt zo'n prijs al snel op naar een paar honderd euro.

Een shet die niets kan is rond de 100 euro waard.
Maar kan een kind er zo mee weg rijden, dan is ie een stuk meer waard omdat er dus altijd voor kleine kinderen vraag is naar zulke pony's . Of ze nu mooi of lelijk zijn en of ze nu goed bewegen of niet.

S_R_A_H_A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 12:34

allemaal al bedankt voor jullie reactie ! ik hoop dat ik er nog wat gaan hebben want moet hierover een verslagje schrijven

hafjegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 23:45

ik heb mn shet 6 jaar geleden verkocht voor 450 euro met zadel en hoofdstel.
ze was 100000% verkeersmak, was bereden, kon voor de kar, je kon een kind van 3 er mee langs de straat laten lopen en pony deed niks, altijd luisteren en perfect braaf, altijd werkwillig en nooit lui of te overijverig zoals rennen of bokken. gewoon perfect beessie zeg maar ze was toen 9 jaar.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 10:44

ik heb 2 jaar geleden een shet verkocht, ook onzettend braaf, bereden, zeer goed verkeersmak , ging mee als handpaardje bij mijn paard van 1.65 , ging mee met bosritten noemmaar op enz
Merrie , geen papier.
Destijds 500 euro voor gekregen.
Mensen vonden het te veel toen ze kwamen kijken , en hadden het er eerst niet voor over want ja kennissen hadden gezegt dat dat te veel was voor een shet.
Nou is goed dan laat je hem toch staan...
2 dagen later belde ze alsnog of ze hem konden halen.

Joy2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 10:55

Ik heb vorig jaar 500 euro betaald voor een shet met papiern en incl zadel, hoofdstel/dekens/dekjes.
Hij is het zeker waard geweest!! Mijn dochter van 6 kan er alles mee! Verder is hij lekker groot dus ze kan er voorlopig mee door.
Zal hem zelf ook niet voor minder weg doen.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 11:34

Shetten die echt braaf zijn te rijden voor kinderen zijn hun gewicht in goud waard, is altijd vraag naar. ;)

Zeker pony's die geklasseerd zijn of al Bixie-ervaring hebben is gewoon niet makkelijk aan te komen. Dus ja, vanaf 500 euro, vaak wel met toebehoren omdat de eigenaren toch op grotere ponys overstappen.

joytje_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 15:13

Tjah wat een gek ervoor geven wil.. Grote maat shetlanders(dan bedoel ik 1.10/1.15) zijn erg in trek maar zijn daardoor wel veel duurder dan bv. een shetlander van 1m. die hetzelfde kan. Op mp zie je vaak prijzen tussen de 500 en 800 euro.

suusje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 21:00

hee.. ik heb gehoord dat shets tot 100kilo kunnen houden. geld dat voor mini's grote shets of 'gewone' sheties..? dit wou ik ff weten... als jullie het weten een pb'tje graag...?
voorzover ik weet zijn de shetlanders tusee nde €50,- en 250,- euro.....

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 12:55

suusje14 schreef:
hee.. ik heb gehoord dat shets tot 100kilo kunnen houden. geld dat voor mini's grote shets of 'gewone' sheties..? dit wou ik ff weten... als jullie het weten een pb'tje graag...?

Een paard (alle paarden dus) kunnen ongeveer 15 tot 20% van hun gewicht dragen.
Dus een pony van 150 kilo, kan max 30 kilo dragen.
Een pony van 200 kilo dus max 40 kilo.
Een shet die dus 100 kilo zou mogen dragen moet dan 500 kilo wegen, en die zijn er dus niet :)

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 13:05

Onze merrie een kleintje van 89 cm is bereden erg lief kids doen er alles mee. We hebben haar op 18 jarige leeftijd gekocht ze heeft wel goede papieren en is ook naar diverse keuringen geweest en heeft daar ook de nodige premies behaald. Is bij haar vorige baasje hoefbevangen geweest bij ons nog niet en daar moeten wel wel rekening mee houden koste 300 euro

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 13:18

Evelli schreef:
suusje14 schreef:

Een paard (alle paarden dus) kunnen ongeveer 15 tot 20% van hun gewicht dragen.
Dus een pony van 150 kilo, kan max 30 kilo dragen.
Een pony van 200 kilo dus max 40 kilo.
Een shet die dus 100 kilo zou mogen dragen moet dan 500 kilo wegen, en die zijn er dus niet :)

idd dat is relatief veilig voor de paarden
40 kilo is wel zo'n beetje de max voor een grote shet.
Bedenk ook wel dat het met tuig en kleding is ;)

Dekprijzen van gg dekhengsten zijn toch zo'n beetje van 150,- tot 250,- voor mini's (NSPS)?
Nu is de verkoopwaarde wel berekend op vraag en aanbod, maar ik vind het wel een groot verschil met papier en papierloze shetten. Vind het jammer dat ze vaak niks mogen kosten :n

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 12:21

Ik heb dit voorjaar een shet gekocht van 6 jaar oud zonder papieren. Ze heeft een stokmaat van ongveer 1.00 mtr. Ze was goed gereden en had zelfs wedstrijdjes gelopen. Ik heb 600 euro voor haar betaald. Ze is dit voor mij zeker waard geweest. Twee kinderen van 8 en 10 jaar hebben inmiddels op haar leren rijden. We gaan zelfs al naar het bos waar ze zelfstandig kunnen rijden. Deze shet is voor ons goud waard. Ze geeft zoveel vertrouwen aan de kinderen. Misschien vinden anderen dit een hoge prijs. Maar een shet die lief is voor kinderen en zich goed laat rijden is ook wat waard.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 12:29

Wat de gek ervoor geeft, inderdaad, er is een overschot aan schetlanders, en die gaan meestal in de salami, het is erg dat het gebeurd, maar vaak fokken ze eroplos, want dat is zooooo leuk die kleine hummeltjes en dan willen ze er weer vanaf.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 21:37

ik heb een zeer dikke, lees obesitas gehalte grote maats (ruim 1.05) vosbonte merrie gekocht van drie jaar, ze diende als grasmaaier en spendeerde haar leven aan een longeerlijn in het gras. zeer lieve pony, en om te knuffelen en poetsen leuk voor kids, maar ik zou er nooit 1 op zetten omdat ze heel voorwaarts is. er zitten ook geen papieren chip, entingen en dergelijke bij, natuurlijk heeft ze die nu wel. maar wij hebben 350 voor haar gegeven, ik vind dit persoonlijk een mooie prijs, zou haar ook niet meer kwijt willen, maar in het taxatietopic, vinden ze haar veel minder waard

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 22:01

Prijzen uit het taxatietopic moet je niet teveel waarde aan hechten. Zijn er bij die veels te hoog worden getaxeerd en ook veel die veels te laag worden getaxeerd.

missmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 14:49

Ik betaal liever wat meer en dat er goed en veilig op gereden kan worden door mijn dochter.
Maar ik vind 500 euro wel het maximum.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 09:52

Huiswerktopics zijn niet toegestaan, daarom een slotje.