Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Suzanne F. schreef:Als je ermee wilt gaan fokken is het wel aan te raden ermee naar de keuring te gaan. Als ze dan stamboek opgenomen wordt, komen de veulen ook gewoon in het veulenboek.
Op 3 jarige leeftijd kunnen ze voor stamboekopname en evt. ster.
Ik zie dat de ene al een oudere is, die zou je aankomend voorjaar voor stamboek aan kunnen bieden.
flyfly schreef:Een veulen uit een veulenboekmerrie komt ook gewoon in het veulenboek hoor, dat maakt voor het papier niks uit!! Maar iedereen heeft gewoon liever een veulen uit een stamboekmerrie. Die is gekeurd en dan weet je wat de goede en minder goede punten zijn. Is voor de hengstenkeuze een stuk 'makkelijker'.
Suzanne F. schreef:flyfly schreef:Een veulen uit een veulenboekmerrie komt ook gewoon in het veulenboek hoor, dat maakt voor het papier niks uit!! Maar iedereen heeft gewoon liever een veulen uit een stamboekmerrie. Die is gekeurd en dan weet je wat de goede en minder goede punten zijn. Is voor de hengstenkeuze een stuk 'makkelijker'.
Naar mijn weten komt een veulen uit een veulenboekmerrie in het register A.
pcb schreef:mijn veulen die bijna komt, staat ook bij reg A, vader is sorento
en moeder staat in het veulen boek.
Kan zij dan wel opgenomen worden in het stamboek???
pcb schreef:mijn veulen die bijna komt, staat ook bij reg A, vader is sorento
en moeder staat in het veulen boek.
Kan zij dan wel opgenomen worden in het stamboek???