mijn shet heeft de laatste tijd behoorlijk wat jeuk.
als ik hem krabbel bij de borst,hals,achter de oren, zijn buik en bij zijn billen dan staat hij te genieten.
als ik het niet doe dan doet hij het zelf wel aan de voerton, staldeur of klein kastje in de schuur.
het is puur zijn vacht, niet zijn staartwortel of manen dus denk geen exceem. hij heeft geen beestjes of korstjes of rare dingetjes in de vacht.
de vacht glanst ook gewoon en is mooi aan een gesloten.
nu vraag ik me af waardoor hij zo een jeuk kan hebben. de d.a rade eerst jeukstillende shampoo aan.
wil hem vanavond met de jeuk stillende shampo wassen voor paarden, erna droog wrijven. probleem wij kunnen alleen wassen met koud water en ivm werk alleen vanavond. kan hij dat hebben met dit weer?
ik heb dekens zat dus na het droogwrijven kan hij vannacht een dek op op stal. zou droog fuhnen ook kunnen?
Morrie05
Geplaatst: 31-08-09 13:04
Nou die van mij heeft dat precies het zelfde! Vroeg me al af of het geen exceem was. Ze heeft even haar staart ook geschuurd maar nu niet meer. Is niet kaal ofzo ook geen plekjes! Maar onderaan haar hals vind ze erg lekker! En haar hoofd.
MiniLoe
Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-09 14:07
zijn hoofd idd ook, zelfs tijdens het wandelen, als het ff kan tegen mn been aan, maar ook als hij geen halster om heeft.
zijn staart en manen schuurt hij niet, deze zijn ook nog lang en vol.
hij heeft een wondje op zijn hals en bij zijn billen, volgens mij van het jeuken aan alles, mocht de shampoo helpen zal ik je die tippen.
graag nog reacties van andere shetten die dit doen, of iemand tips of idee's, ook betreft het wassen vanavond met koud water en dit weer.
Springruit06
Geplaatst: 31-08-09 14:28
Die van mij ookal.. Poets me rot, dus 't zijn geén losse haartjes, klitten haal ik eruit, dus die zijn het ook niet, en hij heeft ook geen exceem of luizen..
Die van mij schuurt wel al zn manen eraf trouwens ( hij heeft nu dus een heel stom 'plukje' op zn hoofd ), maar ook gewoon zn hals etcetera.
ik dacht idd ook de losse haartjes, of jeuk van zijn vliegendek, maar hij word goed gepoetst,soms meerdere malen per dag, als hij zijn dek niet op heeft gehad dan jeukt hij zich nog gek.
zal het iets typisch shets zijn, of iets met mugjes ofzo? of jaargetij.
azijn helpt bij mij wel heel goed als ik gestoken ben door een horzel of wesp,haalt ook de jeuk idd weg.
ik heb een speciale jeuk verzachtende shampoo van vriendin,die had het toen op advies van d.a gekocht. toch maar vanavond proberen en erna goed drogen en dek op. als het helpt laat ik het zeker weten.
werkt het niet dan kan ik ook nog eens azijn proberen, daar is nog wel een speciale hoeveelheid voor nodig denk ik.