Vind de combinatie al erg apart, snap niet waarom deze keuze is gemaakt... Zou ook niet weten wat je ervan moet verwachten!
linka_lover
Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-09 21:48
liliputter schreef:
Vind de combinatie al erg apart, snap niet waarom deze keuze is gemaakt... Zou ook niet weten wat je ervan moet verwachten!
ik heb de moeder gekocht toen ze drachtig was
Albert
Geplaatst: 28-08-09 21:55
apart?? Het KWPN tuigpaard is vergeven van de Hackney. Sterker nog; er is geen een tuigpaardhengst zonder Hackneybloed. Wat kan je verwachten: een tuigpaard.
mijn hackney was zelf geen tuigpaard maar een rijpaardje
Albert
Geplaatst: 28-08-09 22:21
Verheven gangen als een tuigpaard is een kwestie van trainen, hoewel ze altijd wel behoorlijk knieactie hebben en dan wat lastig door te zitten zijn. Er is wat karakter en werklust niks mis met een Hackney. Fijne paarden hoor.
flyfly
Geplaatst: 28-08-09 22:24
Wij hebben ook een halfbloed-hackney. Zo zijn er zoveel. De onze is uit een KWPN-merrie en een Hackneyhengst. Zo zijn de meeste combinaties. Er zijn er minder andersom zoals de jouwe. Maar eindresultaat zal gelijk zijn. De een aard wat meer naar de moeder en de ander naar de vader. Ik vind ze over het algemeen net wat chiquer dan een 100% KWPN-tuigpaard, maar ook dat is niet altijd zo.