Westernwelshjes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Westernwelshjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 21:27

Ik kwam laatst een topic tegen over western haffies. Nu vroeg ik me af of er dus ook meer mensen western rijden met hun Welsh, ik kon zo snel geen topic hierover vinden.

Dus welke onderdelen rijd je? Waar les je? Een foto is ook leuk, maar dan wel in link graag, voordat het topic gesloten wordt.

Ik zal wel aftrappen. Amber en ik zijn op het moment vooral bezig met het basiswerk, want we hebben ongeveer 2 jaar maar wat rondgereden. Erg confronterend om dan weer te gaan lessen, want je leert jezelf toch dingen aan. Daarna denk ik dat we horsemanship, trail en pleasure gaan rijden. We lessen sinds kort bij Saskia Banning.

En een fototje:
http://img84.imageshack.us/img84/2856/dsc0034fm2.jpg

hiphopje

Re: Westernwelshjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:32

wat een mooie welsh.
de staleigenaar heeft zelf ook een heleboel NWR welshpony's, maar ik en mijn stalgenootje zijn de enigste cowgirls, hahaha.
Mijn dochter rijd wel op een van zijn pony's, geen western maar engels. We hobbelen wel vaak samen.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 11:03

Ik heb een poosje wedstrijden gereden (beginners ;) ) met een Welsh van 18 jaar. Ik paste er precies op :+ Foto's heb ik zo snel even niet, er zijn er ook niet zoveel. Hij was in ieder geval super enthousiast :)) Hij kon super netjes lopen en had mooie regelmatige gangen voor de pleasure. Hij scheen ook heel langzaam te kunnen, maar wij gingen iedereen voorbij :+
Reining vond hij het mooist, keurige cirkels, bij de rundown standaard een vreugdebok (-5 :( :D) en de stop zat er ook goed in. Dat ging met 4 beentjes in de grond, hij ging wel mooi zitten. Hij accepteerde alleen geen ijzers, anders had het nog wat kunnen worden met 'm :D

sannever

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 21:58

ik rij zelf geen western met mijn welsh (heb wel één)
maar ben laatst gaan informeren bij een westernstal en daar
hebben ze me verteld dat ze wel erg geschikt zijn...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 22:09

Dat van die ijzers komt me ergens wel bekent voor Elles. Ik zou ook dolgraag met Amber voor de reining gaan trainen en ik denk dat als ze wat zou afvallen dat ze het best zou kunnen. Maar ze kan haar kuren hebben, dus ik durf er geen ijzers onder te laten zetten :)

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 22:31

Hij is nog niet zo lang onder het zadel. Kent enkel de versnellingen nog en het sturen begrijpt hij ook al aardig dus in hoeverre je al van een echte westernwelsh kunt spreken... := .

Mijn interesse ligt vooral bij Pleasure en Trail. Maar hij is heel erg snel en wendbaar dus barrel racing en pole bending zal het vast erg goed liggen := , jammer alleen dat dat in nederland nog helemaal niet zo populair is.

Onder het zadel heb geen goede foto maar wel een met zijn show halter :D http://lodewijk.mlpforum.com/lodewijkin ... /foto1.jpg
In hand trail zijn we nu vooral mee bezig :j .

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 22:32

Jij hebt ook een tijdje op prairy gepost ofniet? Ik vind zijn hoofd zo geweldig :D

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 22:45

Ja, ben alleen mijn wachtwoord ed. kwijt geraakt maar heb toch te weinig tijd om veel fora bij te houden dus ik hou het voorlopig kwijt := .

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 16:40

Haha oke. En je hebt bokt nog.

Ohh ik ben zo trots op mijn Ambertje. Gister weer les gehad en ze doet goed haar best, al is ze dus wel zo dat je haar bezig moet houden, anders gaat ze zelf dingen zoeken. Maar als ze nog wat kilo's kwijt is dan gaat het allemaal nog net wat makkelijker, dus daar gaan we voor.

Maarre dit zijn toch zeker niet alle westernwelshjes op bokt

Alice01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 14:46

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 14:51

ik heb met mijn welsh cob jaren reining gereden maar ook trail en horsemanship
foto's zie profiel
helaas is hij vorig jaar overleden

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 18:19

Gaaf beestje was ie Spatter!