[H][wb]welke hengst voor deze merrie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Paint_Lover

[H][wb]welke hengst voor deze merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 16:41

Hallo,

Ik ben alvast wat rond aan het kijken voor een hengst, ik wil volgend jaar mijn merrie laten dekken (merrie is dan 3).

Merrie heeft geen papieren en meet nu ongeveer 1.46 op schoft en op haar kont is ze n cm of 4/5 hoger.
Mijn merrie heeft een erg schuine schouder en die wil ik verbetert hebben, verder is ze kwa bouw lekker rank en dus wil ik geen al te forse hengst.

Mijn merrie is een kruising moeder was NF X Tinker en vader is een AVS, ik wil absoluut GEEN arabier erop zetten!

Verder wil ik er een rijpaardhengst opzetten in de hoop dan een klein paard er uit te krijgen.
Veulen is voor eigen gebruik!

iemand een idee?

Foto's volgen nog, heb helaas geen recente op dit moment.... voor een beeld van de merrie kun je in mijn profiel kijken
Laatst bijgewerkt door gomir op 27-08-09 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tags

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 09:23

Ik denk niet dat je van deze merrie een paard kan fokken.
Waarom zou verder met deze merrie fokken? Je weet nooit wat voor veulen er achter ligt, en wat de kosten zijn als het fout gaat.
Ik zou zeggen; geniet maar van je merrie en koop een leuk veulen erbij! Dan weet je wat je hebt en je kan voor weinig geld een goed veulen kopen in deze tijd. :)

marrie1996

Re: [H][wb]welke hengst voor deze merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 09:26

Prachtige merrie heb je! Ik heb helaas totaal geen verstand van fokken, dus ik kan je niet verder helpen..

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 09:37

Ik ben het met Henkjan eens.
Ik zou ook niet met deze merrie gaan fokken. Je weet echt niet wat er uit gaat komen.
Als je er zelf nog een veulen bij wilt kan je er beter één kopen.
En als je het voor de handel wilt doen, ga je meer kosten maken dan je er ooit weer uit zal halen.
Als ik jouw was zou ik gewoon lekker gaan genieten van deze pony en het foktechnisch laten voor wat het is.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 09:50

Newforest Jasper misschien.
Is een leuke hengst die mooie en goede sportpony's fokt.

Ik zou echt geen paard erop zetten.
Koop dat liever een veulen.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 12:47

iedereen bedankt voor de reacties.

@henkjan & myca: zoals ik al vermelde is het veulen voor eigen gebruik, deze merrie is ook eigen fok en verder weet je toch nooit wat er uit zal komen... fokken is gokken.

@paintlinger: ik zal eens naar die hengst gaan kijken.

heb toch al besloten om er geen rijpaardhengst op te zetten aangezien het haar 1e veulen wordt en ik niet t risico wil lopen dat t fout gaat. dus wordt t n D of E ponyhengst, weet er iemand dus n hengst die wat kan verbeteren aan mijn merrie?

even in het algemeen, reacties zoals: gewoon niet fokken met deze merrie en gewoon n veulen kopen hoef ik dus niet, dat ik ga fokken met haar is zeker.
ik vraag alleen advies over wat voor een hengst ik er het beste op kan zetten en waarom jullie voor die hengst zouden kiezen...

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 14:12

even n standfoto van mijn merrie, deze is recent....
Afbeelding

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 14:25

Ik zeg meteen Neron nu ;)
Alleen is hij vorig jaar overleden.

Wellicht een nakomling van hem (weet even geen namen nu).