Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Jannepauli schreef:Veulen afspenen op 2,5 maand? Da's toch veel te vroeg!
plientjedres schreef:jeetje dan zitten jullie alweer snel op de merrie's, ik dacht dat dat altijd wel een tijdje duurde voordat je er weer op kon.
Peterina schreef:Alhoewel 2,5 maanden echt te jong is om te spenen mogen ze wel beginnen met er aan te wennen dat de merrie even weg is.
MarjonTampon schreef:Misschien het veulen iets van tranquigel geven? Misschien leert ze dan ook gemakkelijk dat het niet erg is als mams even weg is. Ik denk trouwens wel dat je dan goed even moet kijken naar de gebruiksaanwijzing van de tranquigel. Heb er zelf nml geen ervaring mee en denk dat je dat niet zomaar aan een veulen kunt geven.
Succes iig.
plientjedres schreef:jeetje dan zitten jullie alweer snel op de merrie's, ik dacht dat dat altijd wel een tijdje duurde voordat je er weer op kon.![]()
en met iemand die het veulen vast houd bij de rijbak?
zodat hij moeders nog wel kan zien maar niet in de weg kan lopen?
ik doe het nooit anders en het ligt wel aan het veulen maar die van vorrig jaar kon ik bij de andere merrie in de wei zetten, maar het veulen van dit jaar word gepakt door die andere merrie dus die gaat mee in de bak (omdat wij half open stallen hebben, geen luiken) anders had ik m idd gewoon op stal gelaten en rustig opbouwen eerst heel kort de merrie weg en dan steeds langer.