ik heb een 3 maanden oud veulentje op stal staan.
hij heet Wessel en het is een hengst. en ohja het is een haflingertje.

nu moet ik hem dus zelf opvoeden en het gaat best goed.
ik zou alleen wel wat tips kunnen gebruiken van mensen die hier verstand van hebben of meiden die zelf ook een veulen hebben.
1.aan het halster lopen.
toen Wes 2 weken oud was heb ik hem laten wennen aan het halster. hij vond het allemaal prima. maar als ik met hem wil lopen gaat hij nogal trekken en proberen weg te rennen. hoe ik het oplos: ik blijf naast hem. als hij gaat trekken zet ik hem stil, tel tot 5 en loop dan verder. als hij gaat rennen en bokken precies hetzelfde. als hij het goed doet beloon ik hem.
2. poesten.
ik heb hem tot nu toe alleen nog maar ik de stal bij mama gepoetst. hij vind het erg lekker op geborsteld te worden alleen gaat dan in de bostels bijten.
hoe ik het oplos: ik zeg EEeeh!! op een boze toon en duw hem weg. net zolang tot hij ermee stopt.. maar ik twijfel of ik hem een tikkie op zijn neusje moet geven.. ik heb gelezen dat je een veulen niet mag slaan omdat het nog niet begrijpt wat goed en fout is. iemand een idee?
3. bijten.
Wessel bijt graag in alles wat los en vast zit. ik ga voor hem een jollybal kopen zodat hij daarin kan bijten maar hij bijt dus ook in : jassen, veters, en in je broekspijpen,noujah eigenlijk bijt hij gewoon in alles
kortom:... een schatje
groetjes Deborah
.
, maar net ietsje verder, dan is de lol er gewoon snel af.

dankjee