[H]Welke hengst op BWP-merrie Grandeur x Fruits of love xx?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SharynM

[H]Welke hengst op BWP-merrie Grandeur x Fruits of love xx?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 19:47

Hallo iedereen!

Ik ben van plan om mijn paardje te laten dekken volgend jaar , maar ik zou al graag een hengst op het oog hebben..

Wat ik wil verbeteren aan mijn merrie :

Liefst wat betere gangen omdat ze niet uitgesproken zijn.
Ze mag ook zeker meer vermogen hebben in het springen.
Ze heeft een goede techniek maar het vermogen blijft een beetje achter.

Ook is ze zeer koel in haar hoofd wat ik wel wil behouden maar iets wat meer bloed mag er wel op.
Wat ik ook wel wil behouden is haar grootte , ze is 1m64 en er mag dus geen grote hengst op.
Ik zoek dus ook een springhengst van het BWP stamboek.

Ik had al gedacht aan een zoon van voltaire ( Electro ) staat ter dekking in de roshoeve .http://www.roshoeve.be/hengsten/Electro.htm
Ofwel Tauber v/h Kapelhof is mij aangeraden , maar vind niet zoveel over zijn nakomelingen.http://www.ludophilippaerts.be/dutch/stoeterijdorperheide_horses_detail.php?horse=20070005

Ik hoop dat iemand mij wat raad kan geven omdat ik zelf er ook niet zoveel van ken:)

dankje!
Laatst bijgewerkt door petraaken op 24-08-09 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag toegevoegd.

petraaken

Re: [H]Welke hengst op BWP-merrie Grandeur x Fruits of love xx?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:06

Moderatoropmerking:
Graag nog een goede standfoto en/of bewegingsfoto of filmpje.

SharynM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 20:44

SharynM

Re: [H]Welke hengst op BWP-merrie Grandeur x Fruits of love xx?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 17:02

Wil nu niemand een hengst aanbieden?

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 16:03

Als mams 1.64m is en het haar eerste veulen is, heb je zeker wel kans dat zelfs met een grote hengst, je veulen nog maar rond die maat blijft. Ik zou dus zeker niet gaan zoeken naar een iets kleinere hengst!
Hou het tussen de 1.65-1.70m en een hengst die misschien gemiddeld of een beetje vergroot en de kans is groot dat je de maat van de moeder bewaart.

Zelf denk ik aan numero uno bloed om de maat hetzelfde te houden, het koele te bewaren maar toch wat bloed en om gangwerk te verbeteren.

tauber van het kapelhof :n :n :n
Dan gaat op exterieur en gangwerk sterk achteruitgaan

Electro:
Ja, als je de juiste merrie hebt.
Wij hebben ook een electro die kan beter bewegen als de moeder en heeft zeker vermogen.
MAAR heeft véél minder bloed als de moeder en is ook een stuk kleiner.
Mij hebben ze gezegd dat je met Electro altijd kans hebt om een D of E pony te fokken uit een paard, die zou echt strooien in de maat! En ook al ben ik heel blij met onze Electro, ik ga hem wel niet meer gebruiken op deze merrie uit angst voor de maat. (die van ons gaat +- 1.62m worden uit een 1.68m moeder)

Voor bloed, gangwerk en toch vermogen kan je kijken naar Unaniem,Vincenzo, Van Gogh of Solitair als je een paard wil dat degelijk (maar niet uitmuntend) loopt in beide takken van de sport (al zijn er altijd uitzonderingen natuurlijk ;) )
http://www.hanshorn.nl/nl/hengsten/
of Cantos (kans is er wel dat je dan een klein paard gaat fokken),

SharynM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 17:19

Karennnn schreef:
Als mams 1.64m is en het haar eerste veulen is, heb je zeker wel kans dat zelfs met een grote hengst, je veulen nog maar rond die maat blijft. Ik zou dus zeker niet gaan zoeken naar een iets kleinere hengst!
Hou het tussen de 1.65-1.70m en een hengst die misschien gemiddeld of een beetje vergroot en de kans is groot dat je de maat van de moeder bewaart.

Zelf denk ik aan numero uno bloed om de maat hetzelfde te houden, het koele te bewaren maar toch wat bloed en om gangwerk te verbeteren.

tauber van het kapelhof :n :n :n
Dan gaat op exterieur en gangwerk sterk achteruitgaan

Electro:
Ja, als je de juiste merrie hebt.
Wij hebben ook een electro die kan beter bewegen als de moeder en heeft zeker vermogen.
MAAR heeft véél minder bloed als de moeder en is ook een stuk kleiner.
Mij hebben ze gezegd dat je met Electro altijd kans hebt om een D of E pony te fokken uit een paard, die zou echt strooien in de maat! En ook al ben ik heel blij met onze Electro, ik ga hem wel niet meer gebruiken op deze merrie uit angst voor de maat. (die van ons gaat +- 1.62m worden uit een 1.68m moeder)

Voor bloed, gangwerk en toch vermogen kan je kijken naar Unaniem,Vincenzo, Van Gogh of Solitair als je een paard wil dat degelijk (maar niet uitmuntend) loopt in beide takken van de sport (al zijn er altijd uitzonderingen natuurlijk ;) )
http://www.hanshorn.nl/nl/hengsten/
of Cantos (kans is er wel dat je dan een klein paard gaat fokken),

Dankje voor je reactie , ik had zelf al Eurocommerce Canturano( v Canturo ) , heeft prachtige veulens gegeven dit jaar waar het gangwerk goed op vooruit is gegaan. In zijn verrichting stond dat hij met name vermogen ook zou kunnen doorgeven wat zeker al goed is!Had ook goede punten , super karakter blijkbaar ook.
http://www.staleurocommerce.nl/pages/fokkerij/index.asp?category=FB6AE866EE&horse=23B68830D1

Viloudia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 15:11

het is duidelijke haar erste veulen niet

dit is een veulen van haar.

Die mijn eigendom is.

Het is een merrie uit een cyrano (hengst)

Mijn merrie heeft zelf veel bloed.

heeft heel veel vermogen op de sprong!

Maat is ze ongeveer 168cm

Ze is braaf in omgang

Hier een paar foto’s

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding