[KG]Dit is toch een sabino?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

stalmilagro

[KG]Dit is toch een sabino?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-09 22:32

Vandaag dit nwr merrietje gekocht.
Stekelharig zowieso ... en sabino als ik me niet vergis?
Ze hoeven om sabino te zijn toch niet altijd een witte onderlip te hebben?
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door gomir op 23-08-09 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag

Cheveyo

Re: Dit is toch een sabino?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 22:35

Zo heel veel weet ik er ook niet van maar ik meen dat het stekelharig zelfs bij de sabino hoort en niet per definitie dus stekelharig EN sabino hoeft te zijn.
Sabino kan meen ik zorgen voor grillige aftekeningen van de overgangen van wit/kleur.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 12:21

Zij draagt de sabino gen.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 12:25

Gezien de hoge aftekeningen en de stekelharigheid zou ik zeggen dat het sabino is. Sabino kan zich ook alleen in stekelharigheid uitten. Om er zeker van te zijn zou je de ouderlijnen uit kunnen pluizen hierop. Sabino kan zich heel minimaal uiten (net als een paint die geen vlekken heeft, meer aftekeningen aan hoofd en benen: hij blijft bont, maar verscholen). Heeft ze ook witte vlekken los van de solide aftekening op hoofd en benen?

Heb even gewikit:

Er zijn verschillende kenmerken waar een Sabino aan te herkennen is. Een Sabino paard hoeft niet over alle kenmerken te beschikken.[3]

* Buikvlekken: witte vlekken onder de buik van het paard
* Aftekeningen aan de benen: witte benen, vaak veel wit of vreemde vlekken, ook punten doorlopend naar boven aan de aftekeningen zijn een duidelijk kenmerk (knifebladesocks, lightning strikes)
* Kinvlek: witte vlek op de kin en onderlip, vaak in combinatie met een brede of lang doorlopende bles
* Lipvlek: donkere vlek op de bovenlip
* Hoofd: onregelmatige of vreemde aftekeningen aan het hoofd
* Halsvlekken: witte vlekken op de hals
* Roaning: vaak rond de aftekeningen of verspreid over het gehele lichaam, maar het kan zich ook concentreren op aparte plekken, vaak in de flanken of bij de voorbenen.
* Inktvlekken: gekleurde pigmentvlekjes op de roze huid met veelal wit haar eroverheen.
* Maanogen: blauwe of gedeeltelijk blauwe ogen, het oog kan omringd zijn met witte en/of gekleurde haren.

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 16:43

Oke dank jullie wel :P
moeders heeft inderdaad ook grillige aftekening op het hoofd (haar bles)

stalmilagro

Re: [KG]Dit is toch een sabino?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 20:16

en het veulen heeft trouwens een witte vlek op de onderlip hihi niet goed gekeken :P