[TI] Interesse voor Tinkers?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ElineV

Interesse voor Tinkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 13:33

ik heb misschien een wonderlijke vraag, en ik weet ook niet precies of ie hier wel op de juiste plek is, maar mijn vraag is de volgende:
een bevriende paardenarts - zoon van beroemde dr Offereins- woont in Ierland; is daar DA en paardenarts.
Hij vroeg mij of er belangstelling is in NL voor Tinkers; die worden dan daar gekeurd (door nederlandse da), verzekerd en onder t zadel gebracht.

enig idee?

RTM

Re: Interesse voor Tinkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 13:43

Ik snap het niet helemaal... De vraag is of er interesse is in Tinkers die in Ierland gekeurd en beleerd worden, om deze te importeren naar NL?

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 14:23

Hahaha....... bij ons was laatst een handelaar, op zoek naar tinkers om naar Ierland te exporteren!!!! Ik had toen een halve tinker te koop staan maar dat wilden ze niet, het moesten echte tinkers zijn. Heb stiekum wel ff gelachen. Eerst worden ze hierheen gehaald en vanuit hier weer terug gebracht...... :+

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 15:08

HummerTime schreef:
Hahaha....... bij ons was laatst een handelaar, op zoek naar tinkers om naar Ierland te exporteren!!!! Ik had toen een halve tinker te koop staan maar dat wilden ze niet, het moesten echte tinkers zijn. Heb stiekum wel ff gelachen. Eerst worden ze hierheen gehaald en vanuit hier weer terug gebracht...... :+

das toch typisch,kijk naar veel groenten enzo,is net zo,wordt geëxporteerd en andere worden dan terug geïmporteerd....zo blijft alles ook draaien....

Berendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 15:19

ik zou daar persoonlijk niet voor kiezen. Voordat ik een paard koop wil ik die eerst in levende lijve zien en bij de keuring zijn.
Ik denk ook dat er inmiddels genoeg optie zijn om hier in nederland aan een tinker te komen. Jong of oud.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 15:56

ik snap eigenlijk niet helemaal de bedoeling? Willen ze inderdaad vanuit nederland naar ierland exporteren? of dat er interesse is om daar in te laten rijden en dan weer terug naar Nederland?
Dat lijkt me een beetje omslachtig. Ook het importeren vanuit Ierland wordt al heel lang gedaan, dus die interesse is er al heel lang ;)

Berendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 16:13

volgens mij van ierland naar nederland.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 16:15

ik snap t niet maar dr is natuurlijk interesse in nederland
voor tinkerss..

Berendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 16:34

de vraag is of er intresse is om er eentje in ierland te "bestellen" daar te laten keuren en te beleren en als dat gebeurt is komt die naar nederland gelijk naar de nieuwe eigenaar.
Zo begrijp ik het namelijk.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 16:39

Ik heb altijd het idee dat ze in Ierland nogal hardhandig zijn met beleren en vervoeren, zijn niet voor niks zoveel tinkers in Nederland met een trauma of die gewoon heel bang zijn voor mannen.. Dus nee, ik zou het niet doen, tenzij iemand die echt betrouwbaar is, ze zou kopen uit een kudde en vervoeren, zoals John van stoeterij die ierse tinker. Maar als alles netjes en rustig wordt gedaan, en de paarden van betrouwbare fokkers/kuddes komen dan ben je wel wat meer geld kwijt, dan kun je net zo goed hier in Nederland kopen. Genoeg aanbod dacht ik zo.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 20:00

Ik denk dat degenen die dat willen tegenwoordig zelf wel weten welke wegen te bewandelen of bij wie te moeten zijn op z'n minst ;)
En inderdaad is er al een hele stroom terug naar 'oversea's'......

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 09:25

Er lopen al enorm veel lijntjes die kant op en inmiddels ook andersom omdat ondertussen de fokkerij hier ook niet stilstaat, dus zie niet in waarom er een nieuw lijntje zou moeten komen :n en In Ierland al verzekeren :?
Verder heb ik ze persoonlijk liever onbeleerd/ recht uit de kudde :j

ElineV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 21:47

sorry, mijn internet lag er uit vandaag.
het was inderdaad zo dat die bevriende arts (woont en werkt als paardenarts in Ierland) mij vroeg of er interesse is voor tinkers in NL.
In die zin; dat zij er natuurlijk veel hebben daar.
ik zei dat ik geen idee heb (ik heb zelf wel een tinker, maar dat zegt nog niets over de interesse)..
maar als ik jullie zo proef is het niet zo dat we verstoken zijn van tinkers hier en dat hij in een behoefte kan voorzien.
lijkt me duidelijk (al helemaal als er al Tinkers vanuit NL naar Ierland vertrekken)..

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 14:23

Ik ben werkelijk benieuwd aan welke prijzen je dan zit te denken. Ik weet namelijk dat de prijzen voor een goede cob op dit moment hoger zijn in Ierland en Engeland dan in nl! Dat is ook de reden dat de paarden weer terug geexporteerd worden.