Als je benieuwd bent naar wat anderen van jouw haflinger zijn gewicht/postuur vinden, post dan hier minimaal 2 en maximaal 5 foto's in link van jouw haflinger.
* Post alleen duidelijke foto's * Post bijvoorbeeld foto's van verschillende periodes (herfst/winter/lente/zomer) of je paard op verschillende leeftijden om te vergelijken * Post de foto's in link
Vermeld in ieder geval dit bij je foto's: - De naam van je haflinger - Stokmaat (mag ook ongeveer) - Leeftijd - Leefomstandigheden (stal/weiland/paddock) - Wat je paard te eten krijgt - Afstamming mocht deze bekend zijn !!!- Evt. mankementen, zoals hoefbevangenheid, spierbevangenheid, niet aan willen komen, niet af willen vallen, sloom, lusteloos, etc. !!!
linites
Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-09 13:46
Ik begin maar met mijn haf.
-Cheline -1.49 -4,5 jaar -Leefomstandigheden en wat ze te eten krijgt: Op dit moment 24/7 buiten op vol gras, dit is sinds eind Juli. Verder niks. Hiervoor 24/7 buiten op schraal gras met vrijwel onbeperkt arm hooi, halve emmer lucerne per dag en een handje muesli. Toen ik haar kocht was ze 3 jaar, stond ze 24/7 buiten op schraal gras, en 1 kg basisbrok per dag. -NorseexWallenstein -Evt. mankementen: Ze is winter 2008 erg ziek geweest en heel sterk vermagerd, heeft veel antibiotica gehad en spierenomvang die ze had is sterk verminderd. Ze was toen dus erg dun en kwam ook niet aan. Ze kreeg toen onbeperkt hooi, en 2,5 kg brok per dag.
- Jim - 1.52 - 4,5 - winter: stal + paddock, zomer: 24/7 wei - Eten: hooi (+ gras in de zomer). Momenteel geen brok vanwege allergie - Afstamming onbekend - Allergie voor voedermijt en huisstofmijt. Vanwege allergie en leeftijd niet volop aan het werk, 4/5 dagen per week ongeveer een half uur.
Ik vind ze er allebei gezond uit zien Zeker niet te dun. Heb er nou ook weer niet de meeste verstand van.
Mijn haflinger is en typisch gevalletje van: Niet aan kunnen komen.
- Pino - 1.50 - 4 - Winter: stal + buiten als het weer het toelaat Zomer: in de nacht op stal en overdag op de wei. - Eten: Sochtends in de wei voordroog, weidegang, 1 kilo sport brok. - Afstamming is ook onbekend - Pino is echt adhd, onder het zadel en in de wei. Een enorme drukte maker.
Ik ga nu samen met een voedingsdeskundige kijken naar het eetpatroon van Pino adhv zijn gedrag, het druk zijn in de wei en onder het zadel veel rennen. Het kan te maken hebben met de suikers de in de sportbrok zitten.. Na mijn idee heeft Pino ook echt geen sportbrok nodig.
Dt waren er 5 volgens mij. Ik weet het hij mag echt meer vet en spier hebben maar daar wordt aan gewerkt. Het verschilt echt heel erg. net als een paar dagen geleden vond ik hem er weer wat voller uit zien maar een paar dagen ervoor echt een stuk minder.. heel raar.. Nou moet ik zeggen dat hij er beter uit ziet dan ooit.. toen ik begon met inrijden was het nog veel erger.. Pino heeft geen beste jeugd gehad waardoor het groeien niet echt ging zoals het hoort, hij is ook nog steeds enorm overbouwd maar dat trekt wel bij.
Pé Pé 1,50 7 jaar Zomer : 24/7 op het land (sinds deze week liggen er 6 kuilbalen in het land ) Merk dat ze door het kuil weer dikker aan het worden is dus vanaf morgen gaat ze rondom de boerderij op kaal land. In de winter is het ook de bedoeling om 24/7 buiten te gaan in de bak +schuilstal en onbeperkt kuil , anders snachts op stal. Ze heeft anleg om snel dik te worden en ik vind er nu wel mooi op gewicht , wat vinden jullie? Op het moment wordt ze niet gereden door flinke schaafwonden op der knien , normaal rijd ze 6 dagen in de week.
Cheline en Jim vind ik beide erg goed op gewicht , Pino mag nog wat spekkies erbij hebben.
linites
Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-09 18:24
Jim vind ik ook mooi op gewicht, Pino mag idd dikker, ik stuur je even een pb! Pepe kan ik niet zo goed zien op de foto's, maar is idd. een zwaarder type haflinger, maar voor zover ik kan zien heeft hij nu een goed gewicht.
Bedankt Jim kwam vorig jaar schraal bij mij. Kostte wat moeite om hem op gewicht te houden. In de winter had hij moeite met verharen, dus werd weer slanker. Maar nu gaat hij over heel zijn body meer uitzwaren en is mooi in model nu
Marlou: toen Jim kwam ging hij op een kilo basisbrok per dag. Het werd toen ook zo'n bommetje. Ik ben toen een eiwit en suikerarme muesli gaan voeren en toen zat hij veel beter in zijn vel! Nog wel ondeugend natuurlijk, maar niet meer zo adhd. En nu hij alleen op hooi staat gaat het eigenlijk ook prima. Misschien is het ook eens een optie daar naar te kijken. En wil je hem toch wat voller maar niet meer energie kun je eens kijken of je iets van mais of slobber bij kan voeren.
horsii
Geplaatst: 20-08-09 19:42
Duidelijkere foto van pé pé : Ze zit tussen het luxe en ouderwetse type in .