nakomelingen Lux Z

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

upperlady

nakomelingen Lux Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 18:36

sorry als hier al een ander topic over is...

Ik vraag me af of hier op bokt nog meer Lux Z kinders rondlopen en hoe ze zijn.

Mijn lux Z merry is echt een karakterpaard, super moeilijk te rijden maar wel heel eerlijk. Wil liever niet hard werken en de dressuur vind ze niks aan. Een echt springkanon, dat dan weer wel.

Qwa uiterlijk is ze vrij standaart
http://sammael-tyrael.hyves.nl/album/41 ... 12/0/JJz_/
maar zeker een mooi dier. Ze heeft moeite met de galop en is in haar rug eigenlijk ff te lang. Zijgangen zijn daarintegen wel weer een makkie voor haar en ze geeft superveulens!
Ze is 1.72 hoog...

Hoe ziet die van jullie eruit en hoe is hij/zij?

amonatjuh60

Re: nakomelingen Lux Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:41

Waar ik werk heeft een hengst (nu dekhengst) echt een heel stoer beest maar wel lief in de omgang. voor foto's kan je kijken op www.stalknijnenburg.nl
Ook heeft Frannik hier op bokt een nakomeling van Lux

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 19:40

Hoihoi,
Zag via dat ander topic dit topic, dus zal ook maar even reageren.
Ik heb dus ook een lux!
Hij is zelfs 1.78 m hoog.
Hij is ook echt een gigantisch karakterpaard! Ook niet de makkelijkste met rijden. Maar is wel een echt dressuurpaard, springen vind hij ook wel leuk hoor!
Toen ik hem net had was het echt een staker en zat er totaal geen leven meer in. Dus lekker rustig weer alles opgebouwd en 24/7 op de wei. Ik heb hem nu 2,5 jaar en ongeveer een jaartje bijna staakloos, hij is nu echt werkwillig en super vrolijk en voorwaarts. Hij is ook heeeeel erg eerlijk! Zal NOOIT bijten of schoppen naar je.
Nashua heeft eigenlijk helemaal geen moeite met zijn gangen, hij is iets traag in het achterbeen, maar dat is ook alweer minder geworden.
Moederskant is trouwens purioso!
foto van hypofocus:
Afbeelding

en filmpje van hoe hij op dit moment loopt:
http://www.youtube.com/watch?v=SoUhj2nlsbI

Leonie_M heeft ook een hele gave lux!

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 19:55

Zal me ook even melden.

Mijn ruintje is ook een Lux Z ( x lucky boy)
Een heel allround paard. Super braaf. Maar rijtechnisch misschien niet een van de makkelijkste om te rijden.

Ik heb vanaf dat hij 3,5 was. Inmiddels is hij al weer ruim 8. Loopt Z1 en waarschijnlijk binnenkort B springen. Zijn voorkeur ligt bij het springen maar dressuur doet hij ook niet onverdienstelijk.

Afbeelding

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 20:19

Hoi, ik heb ook een Lux merrie (uit een Kaiserstern xx moeder) ze heeft momenteel een veulentje aan de voet. Ze is donkerbruin en ongeveer 1m63. Ik heb haar als 6-jarige gekocht (is nu 8) en toen was ze enorm bang van mensen, vooral aan haar hoofd. Ze is ondertussen fijn te rijden , alleen ze heeft verschrikkellijk veel temperament.
Een vriend van mij heeft een Lux x Calypso III merrie (8 jaar) en dat is een natuurtalent ! Springt vlot een 1m30 parcours. Ook niet de gemakkelijkste merrie om te rijden, maar heel werkwillig...
Ik zal morgen proberen een een fotootje te plaatsen.

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 22:48

die van mij is x ramiro...en echte springer en dit doet ze ook zeker het beste!

Eugenieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 21:35

Hey, ik heb ook een lux Z merrie, ze is nu net 6 jaar geworden en ik heb haar toen ze bijna 4 was. erg lastig paard met rijden, met de omgang echt super slim en leert alles goed. echt een karakter paard ja, helaas hebben niet veel mensen het hierop dus ik heb al het nodige commentaar op haar gekregen. Ze is een steiger paard namelijk, doet het tegenwoordig niet meer veel maar met inrijden was het een ramp haha. Ze is een natuur talent met springen en daar wil ik me nu ook op gaan focussen, met dressuur kan ze ook super lopen maar heeft zoals hierboven al was aangegeven een te lange rug en moeite met de galop, laatste tijd gaat het al beter maar het is een ramp geweest haha. Het is echt een paard dat je met overleg moet rijden. Je kan haar niet dwingen want dan doet ze het gewoon niet :P gewoon pittig beestje :P ik zeg altijd als je en lux kan rijden dan moet alles wel lukken haha :P

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 09:49

Klinkt bekend :-)
Die van mij heeft 4 weken geleden een bont veulentje gekregen van Ceasar ter Linden, ze zal verder ingezet worden voor de fok, ze is terug drachtig van Ceasar :)

Eugenieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 10:51

ja ik ben haar nu ook drachtig ah proberen te krijgen, miss dat dat een beetje helpt :P maja probleem is dat mevrouw ook nog niet drachtig te krijgen is :P mja ze meot wel normaal gaan doen anders wordt ze maar fokmerrie :P

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 18:14

Bij ons op de manege staat een merrie, Pimone. Fijn paard om te rijden.
Als je haar wil zien moet je kijken op http://www.esbistables.nl

Lievelucje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 20:24

op de stal waar ik momenteel rijdt staat er een zoon van Lux x Calypso III
groetjes,
Laatst bijgewerkt door petraaken op 09-08-13 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: link verwijderd.

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 15:17

Heeeee dat is het volle broer van Ulin Verte, die merrie van mijn vriend !!!!
De merrie is nu 10 en springt de pannen van het dak *\o/*
Ze heeft dit jaar al zeker 8 proeven gewonnen en talrijke klasseringen gehaald (1.20-1.30 )
Ik wist niet dat ze een volle broer had, leuk dit te zien :)

Eugenieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 23:44

Ik heb een Lux Z merrie gehad 3 jaar lang, zeer slimme merrie, leerde alles heel snel, was mega verkeersmak maar een karakter paard tot en met,steigerde gigantisch veel en toen we dit voor een deel hadden afgeleerd had ik het nadeel dat ik angst voor haar had gekregen, ze was buiten ook zeer nerveus, ook al was ze heel erg verkeersmak, toch kon ze doorflippen van een man die recht op haar af kwam gelopen, ik wilde haar eignelijk eerst dressuurmatig goed ah lopen krijgen maar inderdaag door haar lange rug was de galop lastig voor haar. Ze heeft nu een nieuwe eigenaresse en hun zijn meer met haar gaan springen, iets wat ze super goed kan. Ze is nu 8 jaar en intussen een beetje uitgepuberd,al steigerd ze nog hoor ik vaker en ze wonene in de buurt dus zien haar vaak nog op wedstrijden, was ook een paardje wat lastig op gewicht te brengen was. Ze was trouwens ook niet drachtig te krijgen, ze zeiden dat ze heel slecht eitjes aan maakte. dus of het toch paarden met hormoon problemen zijn? Klopt wel inderdaad, als je een lux kan rijden kan je alles rijden :)

blessbelando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 18:51

ik heb ook een lux ruin moeder- tangelo heel lief paard alleen onder het zadel niet zo makkelijk hij is nu 7 jaar oud heb hem vanaf veulen dressuur wat moeilijker maar hij springt super goed