Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sjolvir schreef:Wel eens bedacht, dat je dat aan je dierenarts zou kunnen vragen???
Lijkt me de simpelste weg.
(lastig he, al die verschillende meningen) Morrie05 schreef:Wij hadden een spoelworm bij onze vierjarige, daarbij kreeg ze lichtelijk koliek dus wij hadden de dierenarts gebeld en die heeft een ontworming gegeven voor echt spoelwormen. De gewone standaard wormenkuren helpen niet bij spoelwormen.
Twinklebel schreef:Bij mijn vier maanden oud veulen hebben we afgelopen week spoelwormpjes in de mest ontdekt. Nu werd mij verteld dat een veulen van die leeftijd alleen met ivermectine mag worden ontwormd. Planning is nu om haar een halve spuit Equimax te geven en over twee weken nog eens. Nu zit ik hier op bokt even te zoeken en daar lees ik dat je bij spoelworm juist moet ontwormen met pyrantel, ook bij veulens? Wat is jullie advies hierin?
elllis schreef:Twinklebel schreef:Bij mijn vier maanden oud veulen hebben we afgelopen week spoelwormpjes in de mest ontdekt. Nu werd mij verteld dat een veulen van die leeftijd alleen met ivermectine mag worden ontwormd. Planning is nu om haar een halve spuit Equimax te geven en over twee weken nog eens. Nu zit ik hier op bokt even te zoeken en daar lees ik dat je bij spoelworm juist moet ontwormen met pyrantel, ook bij veulens? Wat is jullie advies hierin?
Gewoon je dierenarts even vragen wat je het beste kunt geven ...