ze was voordat ze gedekt werd helemaal door haar wintervacht heen, en mooi glad. ze staat bij ons overdag buiten en 's nachts op stal.
toen is ze voor haar dekking 3 weken bij hengstenhouder geweest en daar stond ze altijd buiten.
nu is ze drie maanden drachtig en heeft ze weer een hele dikke vacht, niet echt net als haar wintervacht, maar een beetje rommelig (lijkt een beetje op een ruwharige nu)
heeft iemand enig idee hoe dat nou kan? zou het komen door de dracht, of doordat ze bij hengstenhouder buiten heeft gestaan 's nachts??
inge176
Geplaatst: 16-08-09 15:55
Is ze verder wel gezond? Vrolijk? Glanst de vacht nog wel? Anders zou ik denken aan wormen.
mariel1
Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-09 17:01
ja ze is verder wel gezond, ze glanst ook heel erg, heeft geen wormen (wormonderzoek gehad) dus tja dat kan het niet zijn. vreemd niet
Het kan aan de temperatuur liggen s'nachts en de dagen worden minder lang (dat het weer sneller donker word) maar ook dat je een shetlander hebt, ik heb er ook een en heeft nu ook al een dikkere vacht als mijn kwpn'er mijn shetlander krijgt altijd wat sneller zijn wintervacht.
ik denk dat het komt omdat ze s'nachts buiten heeft gestaan een poosje dat koelt het een stuk sneller af en is het echt wel een stukje kouder als overdag en ja dan gaat het sneller. mijn shet heeft nadat ze heel ziek is geweest ook een dikkere vacht gekregen maar die laat ze op dit moment los en ruit als een gek. Maar dat komt dan weer omdat ze goed in haar velletje zit nu en dus lekker haar warme vachtje los laat. Mijn KWPN merrie staat nu met een katoene zomer deken op stal anders word ze verkoude niet normaal meer maar goed als ik het niet doe word ze ziek en dat wil ik dus ook niet. Maar die heeft ook geen aanleg om een dikke vacht te krijgen die lijkt wel altijd geschoren zo kort zit ze in de vacht.