Nakomelingen van de meest onderschatte hengst: Facet!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mandau

Nakomelingen van de meest onderschatte hengst: Facet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 11:19

Wat zijn jullie ervaringen met de onderschatte hengst Facet!

Ik heb zelf een pony [een net te klein gebleven paardje, ik durf hem niet na te meten, maar het zal om een halve centimeter gaan].\
Maar goed, mijn pony heeft 3 correcte gangen. Tijdens de middendraf danst hij door de ring, maar tijdens zijn arbeids draf spettert het er al vanaf. Hij is zeer braaf van karrakter, maar schrik wat sneller [soms uit ondeugt]. Voor de rest is het een rustig dier in de omgang, maar wanneer ik met hem ga werken leeft hij helemaal op en is het een prachtig sportpaard.
Dit is hem dan, Mandau
Dit is heus niet zijn meest spektakulaire foto maar ik zit op de laptop :D en daar staat haast niks op :o
Afbeelding

Facet is een onderschatte vos hengst. Hij is een paar jaar geleden naar Duitsteland verkocht!
Afbeelding

wat zijn jullie ervaringen met deze hengst.
Plaats ook een foto bij je verhaal!

Mandau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-09 23:06

Niemand??

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 00:22

Diana vd Spek heeft een nakomeling van Facet gereden, Lambada DS en ze liepen Lichte Tour.

Mandau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 09:32

Citaat:
"Facet is een onderschatte vos hengst. Hij is een paar jaar geleden naar Duitsteland verkocht!"

Ik hoorde dat hij zich nu in Amerika bevind. Bedankt voor de tip :D

sunny44

Re: Nakomelingen van de meest onderschatte hengst: Facet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 10:48

Ik heb een klein zoon van hem gereden. Zeer fijn beestje. Wel erg alert. Altijd willen lopen. Ook super springen. Erg makkelijk naar het Z1 gereden.
http://www.youtube.com/watch?v=3uj7w-gdsQs
Afbeelding
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=240179

En heb nu een kleindochter van hem. Iets minder nerveus. Wel altijd willen werken. Nu net een half jaartje onder het zadel. Start per oktober in de L2 met haar. Pakt alles makkelijk op en heeft een super sterk achterbeen.
Afbeelding
http://www.youtube.com/watch?v=t2prrKWa ... re=channel

http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=240163

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 00:04

Ik heb een merrie met als opa facet... Weet niet of dat telt? (vader van de moeder)

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 09:33

Idd, diana van de spek heeft Lambada DS (Noemen hem Cet) Heeft idd lichtetour gelopen met diana zelf en loop nu met diane westerink (als het goed is) in de M2 ?!

vind het fijn bloed, als was Cet wat traaaggg van begrip enz enz, maar lopen dat die kon, jeeeeetje miena!
Ik vind het gaaf bloed!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 16:56

Bij deze dan mijn kleindochter van Facet (Erik x Facet)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SP4PRN8T.jpg
recente foto maar we zijn aan het opbouwen na een blessure. :+
Afbeelding

http://www.youtube.com/watch?v=zEi4t47UUOc
Filmpje is van dezelfde dag als de foto in link, dus ook puur opbouwwerk.

Erg nerveuze merrie van nature, snel schrikken, vrij snel afgeleid maar wel altijd willen werken en blijven doorgaan... Al laat je haar drie uur lang doorlopen dan nog geeft ze niet op. Wantrouwig van aard maar eens ze je kent gaat ze voor je door het vuur.

D_dreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 00:26

Liins schreef:
Idd, diana van de spek heeft Lambada DS (Noemen hem Cet) Heeft idd lichtetour gelopen met diana zelf en loop nu met diane westerink (als het goed is) in de M2 ?!

vind het fijn bloed, als was Cet wat traaaggg van begrip enz enz, maar lopen dat die kon, jeeeeetje miena!
Ik vind het gaaf bloed!

Correctie: Een paard(zoals Lambada DS) wat op nationaal niveau heeft gelopen kan absoluut niet traag van begrip zijn!

Lambada draait op dit moment zeer verdienstelijk mee in de klasse Z2. Het is een zeer sensibel, lief, intelligent en werklustig dier, dat op zijn leeftijd laat zien dat hij een echt toppaard is!

Noudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 14:58

Ik heb een merrie, Facet x vincet. Erg braaf in de omgang wel snel nerveus. Heb er een veulen van oscar bij gefokt, nu drachtig van Uphill.
Als zij bv in een andere wei wordt gezet dan heeft ze daar 3 dagen last van en loopt dav veel langs de draad heen en weer. Ze kan wel erg goed draven, ze zweeft!!!

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 15:20

D_dreamer schreef:
Liins schreef:

Ik vind het gaaf bloed!

Correctie: Een paard(zoals Lambada DS) wat op nationaal niveau heeft gelopen kan absoluut niet traag van begrip zijn!

Lambada draait op dit moment zeer verdienstelijk mee in de klasse Z2. Het is een zeer sensibel, lief, intelligent en werklustig dier, dat op zijn leeftijd laat zien dat hij een echt toppaard is!

Ik had mijn argument beter moeten motiveren,
ik bedoelde ermee.. dat Cet niet erg veel zin heeft in meelopen
aan de hand (naar de wei) en altijd aan eten denkt, geweldig
dier! dat bedoelde ik ermee.

Is Diane al Z2? Jeetje, wat goed!
En idd cet is werklustig, en kan geweldiggg lopen!!