Register A merrie predikaten zonder PROK?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Karennnn

Register A merrie predikaten zonder PROK?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 10:37

Ik ben van plan om mijn merrie over te zetten naar het KWPN stamboek, om haar voor de fokkerij interessanter te maken (ze zou bij het kwpn het sportpredikaat al binnen hebben) en haar en haar nakomelingen voor keuringen te brengen.

Maar haar vader is Orlando (vd heffinck), een bwp gekeurde hengst, erkend bij KWPN.
Ik krijg dus een register A papier bij haar. Ik zou haar dan graag voor stamboekopname brengen en moet hiervoor cornage en Prok keuring ondergaan.

Mijn vraag hierover: onze merrie is reeds gekeurd geweest en had allemaal 1'tjes, maar ik heb hier al meermaals gelezen dat dit niets wil zeggen over het al dan niet kunnen krijgen van het prok-predikaat.
STEL de merrie komt niet in aanmerking voor het prok-predikaat, kan zij dan met een register A, toch nog predikaten krijgen, zoals bv. Sportpredikaat? Of kunnen we haar dan beter in BWP ingeschreven houden.
Laatst bijgewerkt door gomir op 15-08-09 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: typfout in titel verbeterd

badtothebone

Re: Register B merrie predikaten zonder PROK?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 10:53

sportpredikaat wel, moet je haar wel laten inschrijven.

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 11:56

badtothebone schreef:
sportpredikaat wel, moet je haar wel laten inschrijven.

Dus als ze ingeschreven wordt in het Register A, is het mogelijk om het sportpredikaat te halen.
Andere predikaten zoals ster, keur of later van de nakomelingen bv pref of prest zijn niet haalbaar?

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 14:57

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 22:59

ayo schreef:
Hier wordt beweerd dat Register A merries gewoon voor ster (en ik denk dus ook keur) kunnen gaan
sarabande @ [F-AM] Bloedspreiding binnen de dressuurfokkerij

Hoe het zit met de nakomelingen predikaten weet ik niet.

Ik beweer niets ik zeg gewoon zoals het is dat een register A merrie met prok (en cornage) en prestatie opgenomen kan worden in het stamboek. Of ze dan ook ster en vervolgens Elite wordt hangt af van haar exterieur kwaliteiten en bewegingen.

Maar een merrie die een A papier heeft kan wel preferent en prestatie worden dat zijn predicaten die ze op haar kinderen haalt. En natuurlijk kan ze het sportpredicaat halen en op haar papier krijgen.

Waarom zet je in de titel register B terwijl je A bedoelt????

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-09 20:24

sarabande schreef:
Waarom zet je in de titel register B terwijl je A bedoelt????

Oh sorry, dat is een fout. Ik wist zelf niet goed of het nu een A of B papier was, ben niet zo gekend met het kwpn papier, woon zelf in België. Ik dacht eerst dat het B was, maar zocht het voor de zekerheid nog is op, zag dat het A was en ben het vergeten aan te passen in de titel denk ik.

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-09 20:26

sarabande schreef:
Ik beweer niets ik zeg gewoon zoals het is dat een register A merrie met prok (en cornage) en prestatie opgenomen kan worden in het stamboek. Of ze dan ook ster en vervolgens Elite wordt hangt af van haar exterieur kwaliteiten en bewegingen.

Toen ik contact opnam met KWPN stamboek werd mij gezegd dat er enkel voldaan moest worden aan prok en cornage onderzoek (+ natuurlijk voldoende punten) voor opgenomen te worden in het stamboek?
Bedoel je met prestatie, het predikaat prestatie? Of bedoel je met prestatie dat ze bij de stamboekopname voldoende punten moeten halen om opgenomen te worden.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 21:46

Als de vader (ik zit niet zo in de springpaarden) voldoende gepresteerd heeft vervalt dat voor de kinderen.
Er is vast iemand hier die weet wat voldoende bij springpaarden is :o?

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-09 21:51

sarabande schreef:
Als de vader (ik zit niet zo in de springpaarden) voldoende gepresteerd heeft vervalt dat voor de kinderen.
Er is vast iemand hier die weet wat voldoende bij springpaarden is :o?

Aja oké dat is juist. Hetzelfde zeker met gezondheidslabel? Als vader daarin erkend is bij kwpn is dit ook niet nodig. Gezondheidslabel heeft haar vader niet bij het KWPN, Hij heeft wel voldoende prestatie gehaald, dus dat is oké. Dankjewel!