Is er nu zo weinig vraag naar shetlanders?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dobel

Is er nu zo weinig vraag naar shetlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 21:31

tsja duidelijke titel toch?

heb een 2e premie merrie van 4 jaar te koop staan, naar mijn mening vraag ik neit veel geld voor haar maar weggeven doe ik ook niet. Gewoon geen reacties terwijl het toch een leuke goede shetlander is, ze is dan wel niet beleerd en altijd als fokmerrie gebruikt, maar wel pas 4 !

is er nu zo weinig vraag naar shetlanders of naar paarden in het algemeen ?

celano

Re: Is er nu zo weinig vraag naar shetlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:25

Naar paarden in het algemeen is weinig vraag, maar van 'gewone' Shetlanders is zeker een overschot helaas.

Titel inderdaad lekker duidelijke, hihi!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 23:16

tja crisis he. er wordt gewoon niks verkocht. heel de handel zit op z'n kont. niet alleen met paarden hoor, sowieso de hele primaire sector maar bijv. ook de horeca hebben er last van.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 23:17

ja helaas krijg je niks verkocht alles te duur volgens mensen.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 23:18

Ik denk eerder dat het gewoon door het overschot aan shetlanders komt...
Als ik, als recreatieruiter, een shetlander zoek zal het voor gezelschap zijn en niet voor hobby of fok. Waarom zou ik dan een duurdere, maar premie-merrie nemen, als ik er ergens anders gratis één op kan halen? :)

mijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 23:21

aanbod is mi veel groter dan de vraag. veel mensen kiezen sneller voor een papierloze shet dan een met papieren die meteen stuk duurder is.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 07:01

Tja, ik weet het niet zeker natuurlijk, maar mss ook een combinatie van? Merrie is net 4, fokt goede veulens, ze heeft er dan al zowiezo 2 gehad (??). Ze is zwart, velen zien liever een ander kleurtje. Vind persoonlijk je foto's ook niet echt aansprekend. Een hoop mensen die een shet zoeken/willen, zegt een papier weinig.
Had onlangs 2 merries met merrieveulens aan de voet te koop staan. Binnen 24 uur beide stelletjes verkocht. Ene merrie was ook zwart (veulen dito), maar om eerlijk te zijn, die merrie zag er super uit (geen papier). Bovendien helemaal geborsteld etc voor de 'fotoshoot', dus een zeer aantrekkelijk plaatje om te zien.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 07:23

Misschien is dat het probleem, en haken de mensen af omdat er veel te vroeg mee gefokt is...

SowieSo wemelt het van de Shetjes. Liefhebbers willen iets bijzonders (ik ken het paardje in kwestie niet, dus ik weet niet hoe goed ze het zou doen op de keuring), of een luxe minipaardje. Een Shet als gezeldschap pluk je van elke straathoek...

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 08:53

Leuk diertje..papier in de shettenwereld zegt me niets, dus geen idee ofzij aantrekkelijk zou zijn voor de fok verder..maar wat mij persoonlijk wel tegen staat, is dat er staat "altijd voor de fok gebruikt, maar wel nog maar 4 en fokt goede veulens"
4 jaar, moet meerdere veulens hebben gehad om te oordelen of ze goede veulens fokt, dus dat houd in dat zij als erg jong dier al een veulen kreeg, op haar 3e minimaal en op dr 4e dus weer?
Geen idee of ze weer drachtig is, maar dat siert niet..
Met daarbij, momenteel is de verkoop maar net wat de gek ervoor geeft ;)

Succes met de verkoop, vind dr een heerlijk smoeltje hebben en ben gek op shetten, zwarte shetten :)

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 10:37

klopt ze heeft op haar 3e en 4e een veulen gehad ( toen was ze nog niet van mij, ik ben hier namelijk niet voor) daarom heb ik haar dit jaar leeg gelaten maarja van hore zeggen hoor ik nu ook dat lege shetten nog moeilijker te verkopen zijn.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 10:44

Er staan idd genoeg shetlanders te koop.
Ondanks dat het maar een paardje voor de gezelschap is, wilde ik toch iets leuks om te zien. Er staat echt een hoop te koop idd.
Is ook een papierloze idd. Gewoon een leuk shetje voor erbij, en klinkt misschien stom, maar omdat er al zoveel staat, kon ik de kleur kiezen. Dan kies ik toch liever neit voor een standaard zwarte.

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 10:51

ik zoek nog een vos shetlander.
maar ik weet dat ik ook een shetlander kan kopen voor 50 euro ongeveer. en omdat ik er toch niet op ga rijden komt die lekker in een grote wei te staan met mijn paard. want die is liever niet alleen.

dus als iemand een leuke goedkope shet weet
het liefst niet groter dan 1 meter.
pb me

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 10:56

Ik ken de merrie in kwestie, zeker geen verkeerde merrie :).

Handel ligt op z'n kont. Dit soort merries worden er bij bosjes aan geboden.
Ik heb net een grote maatse betuigde en bereden ruin verkocht, die was wel flot weg, juist om dat hij wat kon. De rest van mijn volwassen pony's kan ik ook zo verkopen, geen enkel probleem. De jeugd niet omdat die nog niets kunnen.

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 20:54

Een leuke tekst bij je advertentie kan ook al heel veel doen. Die tekst die je nu hebt verkoop je geen pony mee. Die zou ik drastisch veranderen.

Als je pony als fokmerrie verkoopt, dat lukt je bijna niet hier op Bokt of op Marktplaats. Mensen die een leuke fokmerrie zoeken gaan daarvoor naar een fokker toe en gaan over het algemeen niet op marktplaats zoeken. Op Marktplaats zit een ander publiek die veel eerder op zoek is naar een leuke pony als grasmaaier of ter gezelschap of als kinderpony.

Op Marktplaats kun je dus beter hopen op een koper door haar als gezelschapspony of toekomstige rijpony aan te bieden.
Je moet dus wel een leuk verhaaltje neerzetten dus als ze een goed en braaf karakter heeft, vertel dat! Kan ze goed overweg met andere pony's? Heeft er eens een kindje op gezeten en was ze daar braaf mee? Vertel dat! Verkeersmak? Vertellen! En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Vertel dus gewoon wat meer info over de pony in de advertentie en vertel wat haar pluspunten zijn.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 17:31

TAO-->SMP

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 21:15

ligt niet aan de handel, de pony's die wij eerder makkelijk kwijt raakten staan er nu nog. ze gaan zeker niet zomaar weg maar ik kijk er ook van op hoe slecht het momenteel gaat.
zal vanzelf wel weer komen denk en hoop ik.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 21:19

Er worden best veel schetlanders gefokt, en dan gaan ze voor een prikkie weg, en dan heb je een probleempje als er meer voor vraagt bij de verkoop.

Ook gezien er gaan hele vrachtwagen vol schetjes richting buitenland, best triest, er zijn er gewoon teveel, en velen hebben er niet zoveel aan, men raakt het maar niet kwijt en dus dan maar naar de handel en of markt en dan weer opgekocht door handelaar die het naar buitenland doen (slacht).

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:05

Ik ben ook op zoek naar een shet, maar dan een grote omdat je daar langer op kan rijden enz.
Het kan ook zijn omdat er heel veel van die kleintjes zijn dat mensen er dan liever een nemen met een speciale kleur ofzo.

wammesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 12:11

Ik ben op zoek naar een merrie veulentje!

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 17:58

wij hebben nu een merrie, 2 merrieveulens en een enter te koop en heb inderdaad het idee dat er weinig handel in zit!! wel oliebol is dat

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 17:58

wammesje schreef:
Ik ben op zoek naar een merrie veulentje!

wij hebben er 2 te koop staan eentje die wel een veulenpremie had dit jaar en de andere niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 13:45

Er is vraag naar brave kinderpony's. Als ik een 4 jarige te koop had dan zou ik die eerst netjes voor de wagen en onder het zadel beleren en dan eens foto's maken. Dan ben je ze wel kwijt.
Jong spul en fokmateriaal ligt momenteel gewoon moeilijker door veel aanbod en weinig vraag, tenzij je wat aparts hebt.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 14:31

er is inderdaad superveel vraag naar brave kinderpony's, die kun je echt leuk verkopen. was een hele periode op zoek naar zoiets,maar onder de 400/500 euro kon ik ze niet vinden.
en mjah.. dat ga ik dus niet betalen :+

uiteindelijk hele leuke 4 jarige papierloze ruin gevonden via een kennis en die zelf ingereden. superbrave kinderpony geworden, en voor een meer realistische prijs aangeschaft.

terwijl als je naar de jaarlingen/veulens/grasmaaiertjes zoekt, dan wordt je echt overspoeld!
dus voor mensen die snel rijk willen worden, koop een koppel 3/4 jarigen die niets kunnen, rij ze in en verkoop ze voor het 3 dubbele :j

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 14:39

Lowara schreef:
dus voor mensen die snel rijk willen worden, koop een koppel 3/4 jarigen die niets kunnen, rij ze in en verkoop ze voor het 3 dubbele :j

Dat valt ook nog vies tegen hoor ;). De meeste mensen hebben geen geld over voor een brave shet.
Ik heb mijn 3 jarige ruin verkocht, heeft hier 4 maanden gestaan waarvan 3 maanden te koop. Met mijn vraagprijs had ik de kostprijs er uit (aanschaf, castreren, basis enting, ontwormen, bekappen, stamboek opnemen), maar dan telde ik mijn uren en stalgeld niet mee. Mensen zat die hem wilde hebben, voor een prijs waarmee het castreren zelfs niet eens uit kon!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 23:10

qua uren is het inderdaad niet rendabel :)
maar heb hier veel kleine kinderen rondlopen die best leuk rijden, en van de zomer dus 4 weken lang een meiske volkomen gelukkig gehad omdat ze de mijne mocht helpen inrijden.
dus had met de vader gesproken en we zagen het al helemaal zitten; rond juni 3/4 shetlanders kopen ( merries), op de weide zetten.
de kids er 3X per week mee aan het werk zetten zo achter elkaar, en na 6 tot 8 weken heb je leuke rijpony's die voor zo'n 500 euro verkocht kunnen worden.
gaan we niet doen.. want ik kan niet echt paarden verkopen vrees ik ( ik wil ze allemaal houden! :+ )..
maar ik denk dat als ik het vanuit deze manier zou doen, ik toch wel zo'n 250 euro winst per pony kan maken, als het niet meer is.

maar goed.. jij zit toch in een ander kaliber pony's dan ik in gedachten heb, dus dan heb je ook meer kosten :j