Suzanne F. schreef:Ik zou me niet blindstaren op die indexen. Oscar geeft maat, kracht, knie en goed achterbeengebruik mee. Fokt gewoon echt heel goed. Beste veulen uit Lotje was toch de Oscar. Ik hoop dat de nieuwe eigenaar ook eens Uphill probeert want daar ben ik ook erg van gecharmeerd, ook foktechnisch, echt al hele leuke veulens van gezien.
Bij San Remo blijf ik altijd bang voor de weke rug/lendenpartij en het matige achterbeengebruik/ruggebruik. (maar moet eerlijk bekennen dat er een paar knappe op de NMK liepen vorig jaar)
Ik neem die indexen met een hele vracht zout, ze vielen mij bij San Remo op omdat 118 gewoon heeeeel erg hoog is. Mijn beeld van San Remo past niet echt bij de cijfertjes aangezien ik eerlijk gezegd ook een beetje bang ben voor het achterbeen gebruik en misschien wat vlakker voorbeen. Ik zou verwachten dat het bij Oscar nog wat beter zou zijn...
liliputter schreef:... je moet trouwens voor beide hengsten wel je merrie ervoor hebben.
Ik denk dat mijn merrie er wel bij past, Citango zie ik toch een beetje in hetzelfde rijtje, zijn exterieur vererving is volgens mij niet echt anders en maat is al beter, maar massa zou misschien nog meer mogen:

De jaarling van Citango is de donker bruine in het midden van de foto met kol en sneb, ik heb geen stand foto en deze foto komt van http://www.stalzwetsloot.nl
waar hij in opfok staat:

karinna schreef:Waarom is Uphill niet interessant voor je merrie?
Ik ben met Uphill bang dat door de extra volbloed (53%) dat daarin zit er toch een te fijn veulen uit zal komen en hij geeft minder maat mee als Oscar.