Welk ras moet ik kiezen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CherylDaraxo

Welk ras moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 17:27

Ik heb sinds 4,5 jaar een eigen paardje. Een Arabisch volbloed.
Ik kocht hem toen hij 14 was. Ik kocht hem op dat moment om gewoon lekker
mee te rijden (recreatief) en had niet echt een bepaald doel voor ogen.
Later ben ik wedstrijden met hem gaan rijden. Springen ben ik al gauw mee gestopt omdat
hij gewoon niet goed mee kon komen. Dressuur zijn we uiteindelijk ook mee gestopt
omdat het gewoon niet goed voelde. Ik voelde aan hem dat hij het niet leuk vond
en ik kwam na een wedstrijd altijd teleurgesteld thuis. Toen kreeg mijn paardje ook
nog eens last van zijn pezen. Nu rijden we weer lekker een paar keer in de week lekker
recreatief en dat vind hij leuk. Zelf merk ik dat ik het actief rijden echt mis.
Nu ben ik op zoek naar een paardje erbij waar ik wel wat meer mee kan tijdens het rijden.
Een paardje waar ik wedstrijden mee kan rijden (voornamelijk dressuur). Een
paardje tussen de +/-1,50 en 1,58. Wat voor ras vinden jullie hierbij passen gezien mijn
ervaring? En waarom? Hoe kan ik hier het beste naar zoeken?
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

friesiszwart

Re: Welk ras moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 16:55

Ik zou niet specifiek op zoek gaan naar een ras maar meer naar wat je zelf aangeeft, de hoogte, en het karakter en geschiktheid voor wat jij wilt. Dit kunnen meerdere rassen zijn en bij de verschillende rassen zullen er ook paarden zijn die totaal niet geschikt zijn. Dus algemeen op zoek gaan en niet te veel focussen op ras.
Succes.

IlseW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 20:02

Je moet kijken welk paard aan jou eisen voldoet.
En een paard dat alles aankan dat jij wil doen.
Daar moet je naar kijken.
Een speciaal ras hoeft niet perse, er zijn verschillende rassen die het aankunnen.
Maar dan moet je wel nog het goede paard hebben.
Niet ieder paard dat bvb. een KWPNer is kan het allemaal aan & heeft de ervaring.

geesjelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 21:08

ik zou een kwpener doen dat zijn ook meestal sportpaarden

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 12:50

Misschien weer een Arabisch Volbloed of een NRPS'er? :)

CherylDaraxo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 18:53

Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik dan gewoon het beste per paard kan kijken. Het zal dan wel in de richting van kwpn, nrps zijn.

Priscilla__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 23:38

Zoals anderen al zeggen.. Naar een specifiek rassen zoeken schiet meestal niet op, maar als je dan toch wil weten zou ik voor een KWPN'er gaan, goed ras voor de sport zoals al gezegd is. Of misschien een NRPS die hebben ook nog wat arabisch bloed :).

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 13:02

ik kan ten eerste niet begrijpen dat je wilt overstappen op een ander ras, voor de meesten geldt: eenmaal een AV, altijd een AV ;-) maar ok.. Ik zou dan toch zeggen, probeer nog eens enkele AV's uit, misschien heb je net niet die 'sport-klik' die je zoekt met je huidige AV. Misschien wel met een ander, dan behoud je toch het mooiste ras met het fijnste karakter en veelzijdigheid! :-) Succes

Lauralayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 00:48

friesiszwart schreef:
Ik zou niet specifiek op zoek gaan naar een ras maar meer naar wat je zelf aangeeft, de hoogte, en het karakter en geschiktheid voor wat jij wilt. Dit kunnen meerdere rassen zijn en bij de verschillende rassen zullen er ook paarden zijn die totaal niet geschikt zijn. Dus algemeen op zoek gaan en niet te veel focussen op ras.
Succes.

Mee eens. :D