Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Dyonne schreef:Ik heb al meerdere Cobs gereden/beleerd/gekend en merk toch wel veel verschillen.
Mijn mening is dat het in elk geval geen doetjes zijn, ze hebben het wel nodig om echt gereden of gemend te worden.
Ze zijn wel zoals jij graag wilt heel veelzijdig over het algemeen, en vinden dat ook leuk die afwisseling.
Over het algemeen zijn ze fijn werklustig (al zijn er natuurlijk altijd uitzonderingen die wat luier zijn). Ze willen altijd voor iemand gaan. Wel merk ik dat ze soms wat eenkennig zijn, en hun eigen mensen uitzoeken.
Mijn eigen Welsh Cob is soms wat heftig en snel heeft ze wat stress. Tegelijkertijd doet ze wel ontzettend veel voor me, en kan ik met haar heerlijk buitenrijden. Ze is in het weiland wel altijd wat te fel tegen andere pony's/paarden, maar thuis bij haar vaste maatje gaat het wel.
Dit is wel de felste Welsh Cob die ik tot nu toe gereden heb. De voorgaande wilde ook altijd wel graag werken, maar lieten zich ook makkelijker bewerken.
Zelf vind ik het heerlijke pony's om mee te rijden. Ze hebben wat massa maar zijn toch niet te lomp. Ze hebben een fijne beweging, en zijn werklustig. Daarnaast goed veelzijdig.