VB Stamboek

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lovefi

VB Stamboek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 13:11

Hee allemaal!

Ik heb een paard met de officiele naam Wrangler. Het is een KWPNer en hij staat ingeschreven bij het VB Stamboek. Ik ben toch wel erg benieuwd waar dit voor staat en zou dat graag willen weten :)

Groetjes!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 13:44

lovefi schreef:
Hee allemaal!

Ik heb een paard met de officiele naam Wrangler. Het is een KWPNer en hij staat ingeschreven bij het VB Stamboek. Ik ben toch wel erg benieuwd waar dit voor staat en zou dat graag willen weten :)

Groetjes!

Hij staat in het veulenboek. Ik neem aan dat jou Wrangler een ruin is. Elk veulen wat geboren wordt staat eerst in het veulenboek. Met een 3 jarige kan je naar de keuring gaan en dan kunnen merries in het stamboek opgenomen worden. Hengsten gaan met 3 jaar naar een hengstenkeuring waar ze na een lange procedure ook in het stamboek kunnen komen. Het stamboek is dus voor merries en hengsten weggelegd. Ruinen kunnen wel ster worden. Merries en hengsten kunnen ook nog predikaten halen.

Jouw Wrangler zal dus altijd VB (veulenboek) blijven, misschien ooit nog eens ster als je ermee voor de keuring gaat.

lovefi

Re: VB Stamboek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 14:28

okee hardstikke bedankt.