Rembrant had ik al gevonden inderdaad. Voor de rest moet ik me aanmelden bij sites. Het is dus handig als iemand gewoon op het eerste gezicht kan zeggen wat de afstamming een beetje inhoudt.
joostvangestel
Geplaatst: 06-08-09 09:34
niet zomaar een sektie B afstamming, maar vooral een Canadese sektie B. Waar woon je eigenlijk? Staat deze pony in Europa?
Edit: ik lees net je profiel. Je woont in Canada.. Dit is een sektie B. Die zijn niet om naar Nederland te exporteren, tenzij ze papieren hebben van het WPCS in Wales. Dat heeft ermee te maken dat de Noordamerikaanse stamboeken zich niet aan de regels van het moederstamboek houden, in tegenstelling tot de Nederlandse stamboeken.
Op zichzelf wel een mooie afstamming, denk ik. Ardmore komt van de familie Rockwell uit Ontario, daar ben ik een aantal keren mee gepraat (in Wales en in Toronto). De fokker met stalnaam "Young" heeft verrassend goede ponies.
Ik ken veel Welsh fokkers in Canada (heb zelfs ooit gekeurd in Saskatchewan). Als je wat contacten zoekt, help ik je graag.
Dank je joost. Ik zag deze pony te koop staan en ik wilde er graag wat meer info over hebben. Hier in de buurt zit ook een sectie A fokker, dat weet ik toevallig. Ik hou haar eens even in de gaten. Ik ben nu nog niet echt op zoek maar zal graag van je aanbod gebruik maken ivm de contacten.
joostvangestel
Geplaatst: 10-08-09 17:16
Hoi, op de website van CLRC zag ik dat Hobby Haven Country Gold de volgende nakomelingen van Morton's Selwyn heeft gehad:
La Mar Classi Lass v Morton's Selwyn, merrie, vos, geboren 20 juni 1997 La Mar Showtime v Morton's Selwyn, ruin, vos, geboren 14 juli 1998 La Mar Golden Nugget v Morton's Selwyn, ruin, vos, geboren 21 juni 1999 La Mar Sugarplum v Morton's Selwyn, merrie, vosroan, geboren 6 juni 2000
Verder heeft ze ook in 2008 nog een veulen gehad, maar wel van een andere hengst. Ik neem dus aan dat je er één van dit viertal op het oog hebt
De fokker is trouwens Margaret Gray uit Manitoba. Haar e-mail adres staat er ook op als je eventjes zoekt..
Daar hoef je geen lid van te worden. Er staan bijvoorbeeld alle Canadese Welsh ponies op. Een geweldige service, voor wat dat betreft het meest geavanceerde stamboek van de wereld.
Goh, wat aardig van je Joost! Ik ga even verder zoeken. Inderdaad heb ik er een van dat viertal op het oog, smile. Nou ja.. ik ben niet echt op zoek maar blijf na mijn NLse welsh een zwakke plek voor het ras houden. Voor ponies in het algemeen eigenlijk.