Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
wat leuk dat ze ook mee doet 
horseyfries schreef:Waarom doet iemand met een Fries mee aan een koudbloedenwedstrijd? Een Fries is een warmbloed, is dat toegestaan?
Citaat:Dus rij je op een Haflinger, Tinker, Fjord, IJslander, Trekpaard, Merens, Fries (ja die tellen wij ook mee) of ander koudbloedpaard?
en heb je zin om in een leuke onderlinge sfeer een wedstrijd te rijden?
verder blijven de meningen verdeeld over wel niet koud/warmbloed. bij ons op de stal lachen de mensen van de friezen je keihard uit als je zegt dat de fries een warmbloed is en vinden dat de grootste onzin, ondanks dat ze volgens het stamboek een warmbloed zouden zijn. mensen zijn vrij om te starten bij ons als ze willen met een fries. gewoon omdat de discussie onder de mensen nog heel erg leeft en iedereen zijn eigen mening erover heeft. knhs heeft het ook goedgekeurd, misschien dat daar ook een stukje educatie heen moet dan
. Ik zou me zo niet geroepen om met jou een gesprek aan te gaan over hoe en wat. Leonoor schreef:Heerlijk toch, voor de friezeneigenaren, dat ze dus ook gebruik kunnen maken van de koudbloedwedstrijden? Kan wel wetenschappelijk bewezen zijn dat ze warmbloed zijn, op deze wedstrijd mogen ze meedoen.
Als het stamboek daar niet blij mee is, (lijkt mij nonsense, elke combinatie in de sport met een fries lijkt mij een uitlegen mogelijkheid om het ras te promoten), is het wellicht een idee om dat mee te nemen in een uitgave van het stamboekblad ipv een topic over deelname in deze wedstrijd.
Nu weer ontopic, ik rijd niet maar ben er wel, samen met POLLO.
Grit schreef:De frieseigenaars die zich opgegeven hebben, hebben er geen problemen mee om hun paard mee te laten doen aan een koudbloedenwedstrijd. De frieseigenaar bij mij op stal vind het hartstikke mooi dat er ook friezen mee mogen rijden.
Horseyfries; dat je je mening geeft is je goedrecht, maar de manier waarop vind ik erg kortaf, bijna agressief. Misschien kun je als vertegenwoordiger van een stamboek een wat beleefdere manier kiezen. Je geeft zo geen goed visitekaartje af. Ik zou me zo niet geroepen om met jou een gesprek aan te gaan over hoe en wat.