kitbits schreef:In de Gelderse fokkerij zie ik ook dat een hengst als Special D goed werk verricht met name ook het model en de beweging.
Er zullen ongetwijfeld ook goede Oldenburgers zijn maar daar heb ik, zoals ik al zei, geen verstand van.
Je merrie heeft mooi Groninger bloed, ik zou wel proberen dat toch op een of andere manier vast te leggen.
.
Special D wordt in de Gelderse fokkerij om 2 zaken ingezet. Zijn zwarte kleur en bloedspreiding.
Het model verbeterd hij niet hij verknoeid het niet dat is geheel wat anders. Special D is een rijpaard hengst en laten we hem daar zoveel mogelijk voor voor inzetten.
Special D geeft eerder een steile schouder.
Als we al richting de Gelderse fokkerij gaan kijken kan TS beter naar Alexandro kijken.
Veel front en zeer goede bewegingen met een heel mooi knietje in de draf en een super galop. Hij lijkt ook veel tact in de beweging mee te geven aan zijn kinderen.
Ik zou even op bokt in het topic van het nakomelingen onderzoek kijken. Op een van de laatste pagina's zie je een video met veulens van Alexandro.
Maar het is natuurlijk wel een Gelderse hengst, een hele moderne maar hij zal naar alle waarschijnlijk niet veredelen.