Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sigrid72 schreef:In Rusland lopen er aardig wat paardenrassen rond die heel wat arabisch bloed door de aderen hebben lopen. De Boedjonny, de Akhal Teke, de Tersk,.... het zijn fraaie paarden maar geen arabieren.
yildiz schreef:Hallo Silvia. Een Russische AV is geen ras, maar idd een bloedlijn. Eerlijk gezegd heb ik nog nooit van 'oud Russische arabier' gehoord. Waarschijnlijk wordt er gedoeld op paarden die directe afstammelingen zijn van de stoeterij uit Tersk?
Ik vind jouw paardje, afgaande op de fotos, weinig rastypische kenmerken hebben. Nu hebben de Russen over het algemeen wel veel minder dish (snoeksneus) dan bv egyptische arabieren, maar ook in bouw herken in maar weinig 'Arabier' erin. Dit zou een volbloed moeten zijn? Weet je wie de vader en moeder waren?
Mijn merrie (zie mijn profiel) is een 100% Russische AV. V:Yamesco (Menes) en M: Yulia (Elton). Veel van de Russische arabieren hier in Nederland zijn direct of indirect afkomstig van Menes. Google maar eens op die naam of bv op Abakan als je meer over die foklijn wilt weten.