KWPN stamboek

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marritpiebe

KWPN stamboek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 10:59

ik heb een KWPN x Fries staan, ze is hellemaal zwart en niet zo breed als een fries, eigenlijk is ze best wel rank.
nu weet ik dat ze in het KFPS geen kruisingen toelaten, doen ze dit in het KWPN stamboek wel? want ik zou haar graag in het stamboek willen Hebben!
IK hoor het wel van jullie.

sanneveenma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 13:23

Ik denk het niet, want ik denk dat ze in het KWPN stamboek alleen volle KWPN'ers toelaten en niet kruisingen. Je kan het altijd even proberen

www.momsbarn.come2me.nl

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: KWPN stamboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 08:09

RPA---> F-AM

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 09:44

Eeeeh,nee, dit kun je vergeten. KWPN neemt geen kruizing fries / KWPN op. Moet ook eerlijk zeggen,dat ik niet weet, welk stamboek dit wel doet.
Waarom zou je haar in een stamboek willen hebben?

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 14:17

NRPS misschien, mits het paard aan de registratie-eisen voldoet. Hier kun je lezen wat voor eisen het NRPS heeft aangaande de registratie. :)

Verder sluit ik me aan bij Getup... waarom zou je haar willen laten registreren? Veelal weegt de moeite (ook €) die je ervoor moet doen niet op tegen de toegevoegde waarde.

Uiteraard is 't je goed recht om het te overwegen. :) Je zou altijd een mailtje naar het NRPS kunnen sturen of je het paard kunt laten registreren.

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 15:02

KWPN blauwpapier neemt ze op. Alleen krijg je dan een papier waar je verder niks mee kan. Wel moeten dan de ouders worden gerigistreerd (en ik meen dat er een dna test afgenomen moet worden).

Zowel vader als moeder moeten stamboekpapieren hebben.

Anders bel je even het KWPN of een ander stamboek voor meer informatie.

Ik denk dat misschien het AES wel intresse heeft, moet je even informeren.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 18:52

Volgens mij kan ze worden opgeneomen in het B-register stamboek van het KWPN. En volgens mij hoef je dan nog niet eens een DNA-test te doen. Er komt dan gewoon bij te staan ouders onbekend. Zo waren er vroeger zoveel merries , waarvan ze niks wisten. Een eventueel veulentje krijgt dan volgens mij een gewoon veulenboekpapier. Of de regels moeten weer gigantisch zijn gewijzigd.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 18:59

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 03:55

Zal alleen in B register opgenomen worden, en dan krijg je een blauw papier bij je paard, Als de vader een KWPN erkende dekhengst is, kan je dat al dusdanig opgeven en komt er op de andere kant (moeder lijn) onbekend te staan. Waarom wil je eigenlijk je paard bij het KWPN in laten schrijfen, zijn alleen maar extra (onnodige) kosten, je paard zal er niks meer of minder om worden..

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 12:04

Ben ik niet met je eens Newt, als je het paard in reg. B kunt krijgen (moeten alle gegevens bekend zijn van de ouders, ook middels DNA volgens mij), dan kun je de merrie eventueel gebruiken om mee te fokken. Als je een ggk hengst (KWPN) gebruikt krijgt het reg. A en daar kun je alweer mee naar de keuring. Daar weer een veulen uit wordt in het gewone VB ingeschreven. Voor sommige mensen kan het dus wel degelijk meerwaarde hebben, al zou ik er persoonlijk ook niet voor kiezen; een paard met papier kopen is makkelijker en persoonlijk vind ik een kruising fries niet echt binnen het fokdoel van het KWPN passen. :)