Pura Raza Menorquina

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wijslander

Pura Raza Menorquina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 22:25

De PRM miste ik hier nog!

Zitten er hier ook mensen die er een hebben, die er ervaring mee hebben, die van plan zijn om er (ooit) één aan te schaffen?

Stal Soerhuis is bij mijn weten de enige stal in de wijde omtrek die ze fokt en verkoopt, zijn er mensen die ervaring hebben met deze stal? Zijn er nog andere (bekende) stallen?

Ik hoor graag de ervaringen! :o

zazaza

Re: Pura Raza Menorquina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 22:33

Oh, ja dat zijn beauties..... volgens mij worden ze binnen nederland ook alleen daar gefokt.....

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 11:53

Volgens mij ook ja... Zit er op heel bokt niemand die er 1 heeft?! Of iemand kent die er 1 heeft? :P

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 21:01

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 22:12

Wat gaaf! De foto's in je profiel zien er lekker allround uit ;) Waar komen ze vandaan?

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 21:41

Beide zijn geboren in Menorca. :D
Comotu is van Menorca naar de Pyreneeën verhuisd, daar hebben wij hem gevonden en is hij 5/6 jaar geleden naar Ibiza gekomen. Ringo is bijna 2 jaar geleden vanuit Menorca naar ons toegekomen (Ibiza) en is tijdens de reis ziek geworden, hoefbevangen. Het is nooit meer goed gekomen..

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 09:56

Ik heb het verhaal van Ringo in je profiel gelezen inderdaad. Heftig!!!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 20:16

Deze paardenras ken ik ook van de stoeterij Soerhuis, maar helaas mij te prijzig of ik moet er een veulen kopen, en dan 4 jaren lang wachten, voordat ik het kan in gaan rijden, dat duurt me ook wat te lang hahaha, maar wil absoluut niet te vroeg mee gaan rijden, dan heb je er lang plezier van.

Wat een schitterende dieren he.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 20:50

Ik vind ze prachtig! Heb contact gezocht met stal het Soerhuis en ik ga daar binnenkort een keertje kijken. Ik ben juist op zoek naar een veulen, waar ik de eerste jaren nog niet veel mee hoef te doen, dus voor mij scheelt dat...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 23:11

Veel plezier dan he, als je er gaat kijken, wie weet ga ik het ook doen, maar ik heb al eerder een veulen gehad en dan wil ik niet weer opnieuw 3 a 4 jaren wachten.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 08:47

Dank je! Heb inmiddels een afspraak staan voor eind deze maand :) Snap heel goed dat je niet nog een keer 3/4 jaar wil wachten, is ook een lange tijd natuurlijk!

Zijn er verder ook geen mensen die overwogen hebben een PRM aan te schaffen?!

Aciree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 09:04

Mijn instructeur heeft al een paar tripjes naar Menorca gemaakt vanwege die paardjes :j Volgens mij heeft hij ook plannen om ze hierheen te halen. Maar wellicht dat hij connecties heeft met de stal die je noemt, hij komt wel uit die regio ;)

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 10:09

ericalucasz schreef:
Mijn instructeur heeft al een paar tripjes naar Menorca gemaakt vanwege die paardjes :j Volgens mij heeft hij ook plannen om ze hierheen te halen. Maar wellicht dat hij connecties heeft met de stal die je noemt, hij komt wel uit die regio ;)

Heeft je instructeur plannen om ermee te gaan fokken? Of alleen rijden? Ben erg benieuwd naar de stal, kan haast niet wachten!

Inez_25

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 10:17

Heel mooi ras!Uit pure nieuwsgierigheid hoeveel kost zo'n paard gemiddeld??

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 11:40

Ik heb geen idee. Voor een veulen gok ik tussen de 3000 en 6000 euro. Eind augustus ga ik dus op bezoek bij Stal het Soerhuis en zal daar de meest uiteenlopende dingen bespreken m.b.t. het ras, aanschaf e.d. Misschien leuk als ik erna even een verslag geef hier?

Aciree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:13

Sonja89 schreef:
Heeft je instructeur plannen om ermee te gaan fokken? Of alleen rijden? Ben erg benieuwd naar de stal, kan haast niet wachten!

Hij zou ze dan wel voor de "handel"hierheen halen was de bedoeling. En eventueel voor shows ook meen ik. Ik zal eens doorvragen als ik hem weer zie ;)

Inez_25

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 15:21

Breng zeker verslag uit!!Ik ben benieuwd!

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 15:30

ik heb ook een keer een afspraak gemaakt met t soerhuis,helaas kon het toen niet doorgaan ;(
moet nog steeds een nieuwe afspraak maken! :+
volwassen exemplaar kost ongeveer 10.000...:wow:

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 15:37

@ Inez_25: zal ik zeker doen!!

@ Ellen_: leuk dat je daar ook nog gaat kijken! Ik schrik niet van de prijs, komt ongeveer overeen met een volwassen PRE. Duur zijn ze, maar mooi en leuk ook! :D

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 20:50

Ik vind ze wel peperduur hoor, er was zelfs een PRM van 5 jaar, hengst maar onvruchtbaar en 15.000 euro, dat is me veels te gek zeg.

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 20:56

Ik vind het zulke mooie paarden,vooral de hengsten zijn me favoriet!
Heb ze vorig jaar voor het eerst op Horse Event gezien en vond ze meteen geweldig,wilde ook nog bij het Soerhuis gaan kijken maar was er niet meer van gekomen...

Hoop toch wel een keer zo'n mooie beauty als mijn eigen te mogen beschouwen.. wow kan echt zo weg kwijlen bij dit ras..
Maar zou dan wel een veulen willen,vind het heerlijk om me eigen paardje te zien opgroeien´,maar moet hier ook nog wel even een tijdje voor sparen denk ik :o

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 22:43

@ Ragdollcat: 15.000 euro word mij ook een beetje te gek hoor. Aan de andere kant: uiteindelijk zijn het levende wezens, en rasecht... Daar heb ik zeker wel wat voor over.

@ cocochanel: gaaf dat je bij horse event was vorig jaar! Ik moet het helaas doen met filmpjes, heb ze dan ook al talloze keren bekeken :j. Ik wil ook een veulen, heerlijk lijkt me dat... Maargoed, eerst maar eens op bezoek bij het Soerhuis!

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 16:45

Shannonnekke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 19:33

Heee!!

Ik heb op het Soerhuis als vrijwilliger geholpen. Ik woon zelf in Deventer. Ik heb twee verzorgpaarden én dan nog eens helpen op de stoeterij, werdt me te veel. De merries (waar ik wel eens op reed) zijn erg lief, maar worden niet zo vaak bereden, vandaar veel energie. De hengsten zijn natuurlijk ook lief, maar ook wel ondeugend (of misschien wel een beetje onbenullig :P ) Maar in spanje worden de hengsten daar ook vaker bereden, logisch natuurlijk dat ze hier ook vaker worden bereden dan de merries (ooit op youtube filmpjes gezien?).

Heb je nog verder wat vragen, stuur me dan een pbtje.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 22:44

Zoals beloofd hier even een update! Ik ben van 19:00 tot 21:00 uur op Stal het Soerhuis geweest. Twee uur onafgebroken gepraat, ik ben dan ook bekaf nu! En een hoop wijzer :j. Ik heb een positieve indruk gekregen en het ras is in 1 woord geweldig (naar mijn mening). Ik zal de komende dagen nog wel nodig hebben om alle indrukken te verwerken, want ik heb ontzettend veel gezien en gehoord. Door alle 'drukte' helaas geen foto's kunnen maken, maar binnenkort ga ik nog een keer terug en dan hoop ik daar wel even tijd voor te hebben :).