Wie heeft er nog meer een Gribaldi nakomeling?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

chrisje_83

Wie heeft er nog meer een Gribaldi nakomeling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 13:39

Het is vast al een keer eerder voorbij gekomen, ik kon echter zo snel via de zoek-functie geen topic vinden. :o

Mijn vraag, wie van jullie heeft er nog meer een Gribaldi nakomeling? Hoe zijn deze in karakter? Hoe laten ze zich bewerken? Wat is de stokmaat (ongeveer)?

Zelf heb ik een 4 jarige Gribaldi x Jazz merrie. Ze is nu bijna 2 maanden ingereden en doet het super. Haar karakter is heel fijn en meewerkend, alleen als je boos bent, niet lekker in je vel zit of onterecht op d'r kop geeft sluit ze zich volledig voor je af en keert ze zich in haar eigen wereld. Verder kan ik er alles mee, ze is braaf bij de smid en loopt vrij makkelijk de trailer op en af. Ik heb haar als 1,5 jarige gekocht en heb dus de kans gekregen haar naar mijn hand te zetten.
Tot nu toe laat ze zich goed bewerken en kan ik soms redelijk wat druk op haar zetten om haar te krijgen waar ik wil, máár het moet wel terecht en rechtvaardig zijn!
Ze was een kleintje toen ik haar kocht, krap 1.50 m, ze is momenteel lekker uitgegroeid tot ongeveer 1.65 m.
Ik heb haar nog niet in het stamboek op laten nemen omdat ze nog weinig bespiering heeft en het zonde zou zijn als ze daardoor minder presteert. Volgend jaar is ze een volledig jaar in training en heeft ze dus wel spieren en dan wil ik kijken of ik haar dan kan laten opnemen.

Ik heb helaas nog geen recente foto's van onder de man. Maar ik hoop deze snel een keer te kunnen plaatsen.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 18:22

lisje_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 22:58

Hallo,,

Ik sta op het punt om een gribaldi nakomeling te kopen. Specifiek met de aan de andere kant Variant erin. Heeft iemand hier ervaringen mee, of kent iemand een nakomeling in deze lijn?

Kimmm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 14:23

Hallo!

Ik heb ook een Gribaldi nakomeling, ze is nu 6 jaar. Heb haar sinds ze 2,5 was.. Ze stond al bij onze manege toen ze 1 was en ze zou flink groeien, maar onderhand is ze nog steeds maar 1,55m, dus die gaat echt niet meer groeien! Bij het inrijden nooit problemen met haar gehad, pas toen ik wat aan haar ging vragen! Het is echt een paardje met een eigen wil, ook dat als je onterecht boos op haar bent of als je niet lekker in je vel zit dat ze zich afsluit. Als ze geen zin heeft overigens ook ;) Ze is wel heel leergierig en heeft heel snel door wat de bedoeling is. Ze heeft wel heel veel rugproblemen gehad, maar dat gaat nu ruim een half jaar heel goed. We zijn heel veel aan het trainen en ze kan ontzettend veel. In de omgang is ze heel erg braaf en ze houdt erg van aandacht en geknuffel. Ik heb een periode gehad dat ik niet wist wat ik met haar aanmoest omdat ze altijd zo druk was, maar dat is eigenlijk helemaal over. Ben echt heel blij met haar :D

Afbeelding

kristinas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 21:23

Hi.
op stal hebben wij een ster merrie van gribaldi x balzflug.zij komt uit een hele bekende stam.de botty stam.
is een hele schicke merrie,zwart met een hele dikke hals.kan goed bewegen .heeft nou het vierde veulen bij fout en status quo veulen.groetjes