Mijn vraag, wie van jullie heeft er nog meer een Gribaldi nakomeling? Hoe zijn deze in karakter? Hoe laten ze zich bewerken? Wat is de stokmaat (ongeveer)?
Zelf heb ik een 4 jarige Gribaldi x Jazz merrie. Ze is nu bijna 2 maanden ingereden en doet het super. Haar karakter is heel fijn en meewerkend, alleen als je boos bent, niet lekker in je vel zit of onterecht op d'r kop geeft sluit ze zich volledig voor je af en keert ze zich in haar eigen wereld. Verder kan ik er alles mee, ze is braaf bij de smid en loopt vrij makkelijk de trailer op en af. Ik heb haar als 1,5 jarige gekocht en heb dus de kans gekregen haar naar mijn hand te zetten.
Tot nu toe laat ze zich goed bewerken en kan ik soms redelijk wat druk op haar zetten om haar te krijgen waar ik wil, máár het moet wel terecht en rechtvaardig zijn!
Ze was een kleintje toen ik haar kocht, krap 1.50 m, ze is momenteel lekker uitgegroeid tot ongeveer 1.65 m.
Ik heb haar nog niet in het stamboek op laten nemen omdat ze nog weinig bespiering heeft en het zonde zou zijn als ze daardoor minder presteert. Volgend jaar is ze een volledig jaar in training en heeft ze dus wel spieren en dan wil ik kijken of ik haar dan kan laten opnemen.
Ik heb helaas nog geen recente foto's van onder de man. Maar ik hoop deze snel een keer te kunnen plaatsen.