kent iemand deze pony?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

blue_kim

kent iemand deze pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 19:13

hallo, ik heb even een vraagje.
een collega van mij wil een pony kopen voor haar nichtje.
de pony zelf heet jip. vader is young wilsome adrian moeder is griften steins daisy.
nou kan ik over de vader een hoop op google vinden maar over de moeder helemaal niks.
nou vroeg ik mij af of iemand de moeder kent. of weet of het een new forest pony is.
de huidige eigenaar zegt dat Jip stamboek papieren heeft. ik ga er dus vanuit dat zij ermee bedoelen dat hij in het new forest stamboek opgenomen zou moeten zijn. kan ik dat misschien ook ergens op internet zoeken, welke pony's er opgenomen zijn in het stamboek?
en dan nog een vraagje, weet niet of het hier toegestaan is, maar ze vragen voor de pony 7000,- de pony is 1.47m, geboren op 30-03-1998 (11 jaar oud dus), loopt m niveau en wordt verkocht met alles er op en dr aan qua tuig etc. zelf vind ik dit belachelijk veel geld, maar ik heb totaal geen verstand van new foresters.
kan iemand mij verder helpen aan informatie.

naomi_s

Re: kent iemand deze pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 20:44

neem contact op met het new forest pony stamboek zou ik zeggen, zij kunnen je vertellen of de pony daadwerkelijk papieren heeft. als je de naam ZO schrijft: griftensteins daisy dan vindt je btw wel info op internet.

ponymens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:44

Kijk even op http://www.griftenstein.nl
De vader van de eigenaar van deze stal heeft de griftenstein pony's gefokt, wellicht kan je een emailtje sturen, Huub heeft vast nog wel informatie over deze merrie.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 13:50

bedankt ga ik daar even mee contacten.

Zepjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 18:48

ik vind het idd ook wel erg veel geld, als ik het zo hoor maar eigelijk kun je daar niet over oordelen zonder de pony echt gezien te hebben ;)

S_R_A_H_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:53

blue_kim schreef:
hallo, ik heb even een vraagje.
een collega van mij wil een pony kopen voor haar nichtje.
de pony zelf heet jip. vader is young wilsome adrian moeder is griften steins daisy.
nou kan ik over de vader een hoop op google vinden maar over de moeder helemaal niks.
nou vroeg ik mij af of iemand de moeder kent. of weet of het een new forest pony is.
de huidige eigenaar zegt dat Jip stamboek papieren heeft. ik ga er dus vanuit dat zij ermee bedoelen dat hij in het new forest stamboek opgenomen zou moeten zijn. kan ik dat misschien ook ergens op internet zoeken, welke pony's er opgenomen zijn in het stamboek?
en dan nog een vraagje, weet niet of het hier toegestaan is, maar ze vragen voor de pony 7000,- de pony is 1.47m, geboren op 30-03-1998 (11 jaar oud dus), loopt m niveau en wordt verkocht met alles er op en dr aan qua tuig etc. zelf vind ik dit belachelijk veel geld, maar ik heb totaal geen verstand van new foresters.
kan iemand mij verder helpen aan informatie.

Hallo, 7000 euro is enorm veel geld. Heb zelf een new forest merrie met zeer goede papieren . kent basis dressuur en wordt 4 jaar ( heb je nog heel lang plezier van en kan je samen groeien) daar vraag ik € 3000
voor.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:59

w.y. adrian staat in friesland (molenend) meen ik :)
7 duizend is veel, maar dat is moeilijk te oordelen voor mij zo ;)

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 21:43

7000 euro is veel te veel geld voor deze pony. Wat bedoelen ze met hij loopt op M niveau? heeft hij winstpunten in het M dressuur of kan hij volgens hen de oefeningen van het M.

naomi_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 17:12

EngeltjeS schreef:
w.y. adrian staat in friesland (molenend) meen ik :)
7 duizend is veel, maar dat is moeilijk te oordelen voor mij zo ;)

meen dat Adrian verkocht is naar België

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 20:27

naomi_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 19:49

Young Winsome's Adrian verkocht!

De zwarte prestatiedek en fokhengst Z2 Dressuur en Z springen Young Winsome's Adrian (v.Duke's Forest Antares x Oosterbroek Arthur) is verkocht aan Stal Prinsenhof's uit Kaulille - Bocholt, België.

Adrian zal tot 14 juni beschikbaar voor de fokkerij blijven bij Mw C. Groen te Molenend.
Daarna zal hij bij Stal Prinsenhof's beschikbaar zijn en zal door Michelle Wuyts worden uitgebracht in de Z1 dressuur.

bron: www.brummerhoeve.nl

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 19:51

heel erg bedankt voor de reacties allemaal.
ik dacht zelf na een beetje vergelijken ookal dat het een hoop geld was. ze hebben de pony nu uiteindelijk gekocht voor 4750,- inclusief alle spullen en dergelijk, blijf het nog een beetje veel geld vinden maar er zat niets minder in, en het meisje voor wie de pony zou zijn was er zo aan verkocht dat ze besloten hebben om er maar voor te gaan. dus in ieder geval 1 dolgelukkig meisje op de wereld meer :P

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 19:57

Vind 4750 ook nog veel geld maar is toch heeeel veel minder als 7000.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 20:01

het is maar net wat de gek ervoor geeft

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 12:37

naomi_s schreef:
Young Winsome's Adrian verkocht!

De zwarte prestatiedek en fokhengst Z2 Dressuur en Z springen Young Winsome's Adrian (v.Duke's Forest Antares x Oosterbroek Arthur) is verkocht aan Stal Prinsenhof's uit Kaulille - Bocholt, België.

Adrian zal tot 14 juni beschikbaar voor de fokkerij blijven bij Mw C. Groen te Molenend.
Daarna zal hij bij Stal Prinsenhof's beschikbaar zijn en zal door Michelle Wuyts worden uitgebracht in de Z1 dressuur.

bron: http://www.brummerhoeve.nl

En daar staat het wel !!! :=