hoi,
Met mijn merrie had ik ook een probleem dat hier enigzins op lijkt. Mijn merrie was te schraal en dat kreeg ik met alleen training niet goed ( voorbereiding EPTM, EPTM zelf en training). Daarom heb ik haar op aanraden van een ander energie kernmix van subli gegeven en merriebrok. Dat energiekernmix zet vet aan zonder dat paarden er gestoord van worden in gedrag en merriebrok gebruiken ze ook vaak om paarden vetter te krijgen zonder dat ze "gek " worden. Daarnaast ook muscle build van pavo. Ze stond de laatste 4 weken op stal om keuringsklaar gemaakt te worden maar daarvoor stond ze in het grasland en werd ze 6 keer per week getraind. Ik zou als ik jou was je paard tot ongeveer 1 a 1,5 week van tevoren in het gras zetten. Die laatste week kan ze dan mooi opdrogen. Natuurlijk werkt dit alles alleen als je haar 6 keer in de week traint voor spieropbouw want met alleen voeren kom je er niet, maar dat weet je zelf denk ik ook wel.
Bij mij heeft het gewerkt, ze is inmiddels bevorderd tot elite dus ik ben heel blij dat ik dit allemaal heb omgehaald. Echter het is per paard verschillend, ik heb me laten adviseren door de voerleverancier, degene die mijn paard keuringsklaar maakte en mijn dierenarts want ik wilde niet het risico lopen dat ik mijn paard " vergiftigde" met voer.
veel succes!