Ik heb al vanaf jaarlings af een super leuke, eerst hengst en tegewoordig ruin Arabier. Dit is niet mijn eerste eigenpaard / eigen arabier. Maar wel de eerste die ik vanaf zo jong helemaal heb zien op groeien en alles wat hij tot nu toe kent heb ik hem zelf geleerd.
Volgens de fokker zou hij moeten uitgroeien tussen de 1.55 en 1.60.
Na een tijdje begonnen we toch te zien dat het met het groeien niet zo hard ging als we hoopten. Ik heb hem meerdere malen te koop gezet en weer uit de verkoop gehaald omdat ik toch te gehecht aan hem was. De intentie dat ik hem toen kocht was namelijk om "ooit" wedstrijden te gaan rijden. Dicipline dressuur en evt springen.
We hebben hem heel langzaam zadelmak gemaakt, lichtjes doorgereden en te koop gezet. Ik kreeg of veel onzin reacties niemand echt serieus. Ondertussen staat hij de rest van de zomer met "vakantie" zodat hij het hele rijden even kan laten bezinken.
Nu twijfel ik toch of dat ik hem niet liever wil houden en toch wil uitbrengen waar we dus al vanaf jaarling naar toe leven. Ik ben echter de 18 al gepasseerd en op dit moment is mijn paardje 1.47 hoog. Hij is vrij kort in zijn rug en ziet er daardoor extra pony uit, hij is wel heel robuust gebouwd. maar ik ben 1.75 lang. Ik vind dat hij nette goede gangen heeft. Lekker ruim, hij is dan ook helemaal op het rijden gefokt.
Het meeste zit ik met de hoogte van hem en mijn lengte.... en ben dus benieuwd wat jullie vinden en zouden doen.
Dus of zelf uit brengen tussen de paarden of toch verkopen aan het pony ruiter die leuk met hem kan gaan starten??
foto voor het idee
1. echt pas net onder het zadel

2. ietsje verder doorgereden al

3.