Nakomelingen Osmium

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Nakomelingen Osmium

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 15:26

Hai,

Ik was benieuwd wie er nog meer een nakomeling van Osmium heeft en hoe die hun paard ervaren onder het zadel en in de omgang.

Groetjes

Jess1435

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 15:32

Mijn vriendin heeft een osmium, een merrie (7 jaar geloof ik). Echt een ontzettend lief een aanhankelijk paard die o zo graag voor je werkt! Ze kan een beetje schrikkerig zijn soms, met name in het bos, maar denk niet dat ze er ooit zomaar vandoor zal gaan.
Het is vooral een rustig paard zonder streken.
Hoop dat de mijne er ooit nog op gaat lijken..... ;)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 11:03

Haai.

Ik heb ook een nakomeling van Osmium.
M'n merie is nu 7 jaar. Het is echt een schat van een paard. Als ik de wei in kom en ik roep er komt ze hinnekend op me af gedraafd, loopt rustig achter mij aan de stal in. Geen halster o.i.d. nodig.
Dressuur en springen doet ze goed, ben nu nog vooral met dressuur bezig want heb haar nog niet zo lang. Maar werkt graag voor mij en leert ook snel. Springvermogen heeft ze ook zat, alleen is ze nog onervaren hierin en wacht ze af en toe te veel af. Maar ik verwacht dat dit na wat parcoursen wel voorbij is. Dit ligt denk ik ook meer aan mij dan aan haar.
Ga elke week wel 1/ 2 keer het bos in in me 1tje. Gaat prima, af en toe idd beetje schrikkering zoals Jess ook zegt. Maar er vandoor gaan nee, dan is het even schrik en weer verder zolang ik maar zeg dat het in orde is.
Verder in de omgang ook prima. Zet haar alleen op de trailer en neem haar zo mee alleen. Niets aan de hand.
Hoor veel goede verhalen over Osmium nakomelingen..
Er is hier ook topic over ergens, moet je maar even zoeken!
Ik zag in je profiel dat jij ook een osmium hebt. Bevalt het jou ook zo of ervaar jij het anders?