mijn veulen springt in de staart van mij merrie, hoe kan ik straks de staart weer dikker krijgen?
groet anna
Albert
Geplaatst: 21-07-09 21:31
Eerst insmeren met cribox voor het veulen aan de staart begint te knagen. Als het veulen er af is schoonmaken. Daarna er af blijven, niet borstelen, niks.
Woest
Geplaatst: 23-07-09 22:18
Anti bijt middel en NIET aan komen! vooral niet borstelen, maar wel véél uitpluizen. Dan wordt de staart vast dikker!
Daihyo
Geplaatst: 24-07-09 15:01
Ik borstel de staart juist wel. Maar dan ook om de dag. Wel met een borstel voor mensenharen overigens. Zo voorkom je klitten en zal je ook geen haren uittrekken. Wanneer je er eens per maand een borstel doorheen haalt dan trek je er veel meer haren uit. Overigens gebruik ik ook regelmatig Cowboymagic om klitten te voorkomen. Jim zijn staart is er alleen maar voller door geworden het afgelopen jaar
Ik zit met hetzelfde probleem,, naja niet helemaal.. Maaruu een aantal jaren geleden al hebben we een pluk uit haar staart moeten knippen, omdat hier een dikke klont met mest zat.. maar het is nooit weer goed gekomen.. Ze heeft een vrij dunne staart en het blijft zo.. anti klit enz helpt allemaal niet.. zijn er nog andere tips??
Woest
Geplaatst: 26-07-09 11:05
ik borstel woest zijn staart 1x per week heel goed uit met een borstel met dikke pinnen, en ver uiteen staand zodat de klitten de kans krijgen uiteen te gaan. En is hij helemaal uitgeborsteld spuit ik er goed veel anti klit in (NIET op de staart wortel!) enkel van onder. En borstel ik er nog eens doorruit voor het goed te verdelen, en dan laat ik hem staan voor de rest van de week, en geloof me de klitten zijn dan echt minimaal!
Je hebt ook paarden die van nature een dunne staart hebben, en dan kan je er gewoon niets aan doen.
staartzak om de staart doen, dan kan het veulen het niet kapot bijten en hoef je het daarna niet weer goed te maken. is toch zonde de staart te laten opeten!
verder ook: wassen, vlechten en in staartzak. of je hangt er een nepstaart in als het nodig is voor een concours ofzo.
ik kam eigenlijk bijna elke dag vooral in de winter dan gaat er overdag een vllecht in en als ik ga rijden maak iik die dan los,, zo word hij ook minder vies.
en ze zeggen ook wel snoeien doet groeien en dat klopt bij mij ook wel ik moet er hele vaak een stuk af knippen