Mijn fjord durft echt alles! en die van jullie??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SecretLIN

Mijn fjord durft echt alles! en die van jullie??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 15:42

Nah ja ik verbaas me nog steeds over mijn fjordje die ik inmiddels al bijna weer 3 jaar heb ze is 18 jaar.
Ze durft echt alles en niets is haar te gek, maar echt werkelijk nergens is ze bang voor!

zojuist een echt hele steile heuvel met dr opgelopen ze kijkt niet op of om (had zadel op en hoofdstel om) ik zal eens zien of ik een foto van het plekje heb.

Tis ook echt alsof ze me begrijpt zo apart he! ik praat namelijk nogal veel tegen dr :o
Ik zie dr echt als mijn vriendin en niet als alleen maar een paard we doen de dingen echt samen
begrijp niet waarom ze zovaak van eigenaar moest veranderen tis zo'n toppaardje die je toch nooit weg zou kunnen doen!

zijn die van jullie ook zo gemakkelijk met alles?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:11

Ik heb er ook zo eentje :+:
Ik ben eigenaar numero 9 (of 10) en ik snap dus echt niet waarom hij steeds verkast werd. Oke van de laatste weet ik het wel, maar hij is zo lief, nergens bang voor (op een goede dag) en echt mijn maatje.
Maar goed nu geef ik commentaar op je laatste stukje :o

Tja fjorden zijn over het algemeen genomen koel in het koppie en ondanks hun grote mond hebben ze een klein hartje. Zolang jij ontspannen bent is er geen reden voor je fjordje om aan te nemen dat die steile helling niet te doen is voor haar. Bovendien zijn het bergpaardjes ;)

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:29

die van mij is ook nergens bang voor!
ook al 18 trouwens. (en dan hebben ze vrijwel alles natuurlijk ook al eens gedaan/ gezien)

Zo loopt Lynda voor de huifkar bij mij met kinderfeestjes. laatst moesten we een ererit verzorgen voor de voetbalkampioenen uit het dorp. We gingen met onze versierde wagen vol schreeuwende kinderen dwars door het dorp want iedereen wilde langs zijn huis.
En lynda die loppt heel relaxed rond.
Zie filmpje! geluid aan! knappe pony!

En we zijn op trektocht geweest vorige week! ze ging zo de viaduct van de A28 over! groot verkeer naast en onder ons door en mevrouw kijkt alleen heel geïnteresseerd van links naar rechts. (terwijl ik zoiets dus wel heeeel spannend vind)
http://i87.photobucket.com/albums/k124/ ... derv-2.jpg
http://i87.photobucket.com/albums/k124/ ... derv-1.jpg
http://i87.photobucket.com/albums/k124/ ... erveld.jpg

We zijn ook gek op trail. Dit is een westerndiscipline waarbij je allerlei opdrachten uit moet voeren zoals bijv over een zeil lopen, dingen oppakken en meenemen. Lynda is nergens bang voor ik kan een groot rinkelend knuffelbeest pakken en meenemen in draf geen probleem, een grote vlag vasthouden in draf, met een paraplu gaan rijden enz enz. Lynda kijkt altijd blij!

Lynda durft en kan dus ook écht ALLES!
Daarom: voor mij eens een fjord altijd een fjord.
koudbloed is koel! :D

ShirleyM

Re: Mijn fjord durft echt alles! en die van jullie??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:35

Mijn fjord is 6 en bijna nergens bang van, alleen vrachtwagens vind ze echt eng. Kijken of ze daar nog overheen kan komen.

ik ben haar 4e eigenaar al in 6 jaar tijd....

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 17:55

vraag me wel af waarom ze dan toch worden weggedaan sommige mensen hebben misschien een ander idee bij een fjord ofzo als ze hem kopen? maar goed ik zou mijn paardje echt nooit weg kunnen doen en dan een andere weer kopen never!

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:04

Ik heb ook een fjord maar die is meer het tegenovergestelde van jullie fjorden.
Hij is nu 6 jaar oud en vind echt nog zoveel spannend/eng.
Buitenrijden is echt bijna niet te doen, behalve als er een super braaf paard bij is dan is het wel te doen.
Met de omgang is het wel een super dier.
Wat wel heel grappig is eigenlijk dat die bij andere mensen echt meteen weer uit gaat proberen ookal hebben ze hem ff 1 minuutje vast hij rukt ze meteen weer mee naar de andere kant van de manege..
Agja, ik heb hem nu bijna een jaar ben echt blij hoe die nu is want een jaar geleden was er geen plezier aan.

kelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:40

Mijn fjord (4 jaar) is ook bijna nergens bang van :D Alleen van de week kwam er vrachtwagen heel dicht en heel hard langs haar rijden, toen schrok ze wel even! Maja ze ging dr in een sukkeldrafje vandoor gelukkig dus had dr zo weer rustig :) Ze is eerder te nieuwsgierig (das ook best vervelend soms :P)

MalouR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:27

Toen ik mijn fjord net had (1,5 jaar geleden) was hij echt voor alles bang, auto's, fietsters, wandelaars, alles had wel iets om bang voor te zijn. Maar nu, hij kijkt niet eens meer op als er een vrachtwagen voorbij rijd. Alleen vind hij smalle ruimtes en grote plassen water nog steeds niks :P

ladyinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 23:03

je hebt gelijk,ik zou m,n carlootje ook nooit meer zo gauw weg doen,
alleen als het echt niet ander kan.
maar dit is gewoon zo,n fijn huisdier geworden,
samen met m,n hondjes dan,

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:03

bij mij kijken ze eigenlijk van weinig op, opleggers, trucks etc, daar knipperen ze nog geen 2x met hun ogen voor maar o jee we moeten door waterplasje...........en ik wil ze toch echt n keer meenemen naar t strand haha

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 15:44

hahaha die van mij houd dus ook echt niet van water he :P

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 17:05

Fjordy gaat echt door én over alles voor mij :P

Tootje is mak en heel nuchter, maar of hij door vuur gaat net als Fjordy.
Dat is afwachten :D.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 18:59

ik heb nog nooit met lindia bij een meer oid gestaan maar DENK niet dat ze erin zal gaan haha maar zeg nooit nooit :P

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 21:09

Illo sleurt mij het water in als hij een hele grote plas ziet :D

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 21:15

Ravel is ook gek op water, een plas in de bak nodigt hem uit om eens lekker door heen te draven! Best grappig. En die nieuwsgierigheid is echt zo grappig!! Hij loopt bijna achterstevoren als iets hem interesseert of als hij het spannend vindt! Wij hebben hem nu drie weken en hoewel dingen nog spannend zijn komt dat denk ik wel goed!

Buitenrit afgelopen zondag was super spannend voor hem, maar op wat dribbelen en kijken na is het prima te doen!

Bij deze dus een nieuwe bokker met een fjord!!

Solvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 21:54

Hier nog een fjord die nergens van op of om kijkt :+:

Doe haar nu 4 jaar en in het begin wel voor alles bang maar nu echt nergens voor :D

Toppers die fjorden!

Las ook wat over water, de mijne die zwemt dat vindt ze echt helemaal geweldig die is gek van water!
Laatst bijgewerkt door Solvy op 23-07-09 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 21:55

cynthiar schreef:
Illo sleurt mij het water in als hij een hele grote plas ziet :D

Misschien wil hij Mijn Lindia ook even meesleuren? :D

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:14

Ik zal het aan hem vragen :D

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 09:07

Ja, hoor. Nobby durft en doet dus ook echt alles voor me. Zwemmen vind ze geweldig en is dus totaal niet bang voor water.
Crystal ben ik nog niet achter omdat we nog niet bezig zijn met inrijden. Maar de grondbeginsel vind ze ook totaal niet eng en ze doet ook zonder angst de dingen die we aan haar vragen.
Zo is ze zelfs een paar weken terug nadat ze alweer bijna een niet meer op de trailer had gestaan er gewoon zo weer ingelopen. We moesten toen naar de kliniek en je wilde niet weten hoe nieuwsgierig ze was om maar overal te gaan kijken.
Ik heb haar toen in 1 week tijd, 4x heen en weer moeten rijden en in mijn eentje moeten laden en lossen en daar had ze totaal geen problemen mee.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 14:44

mijn fjord Ravina is ook aardig bomproof en onverschrokken.
water is ze niet zo dol op,maar als ik haar echt vraag gaat ze er wel doorheen.

wat dat betreft heb ik een rotsvast vertrouwen in mijn pony,ze is echt heel betrouwbaar

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 16:49

Ja hoor hier nog een en die is pas 3 :D

heidiLOVERJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 18:44

Bij de meeste dingen wel, maar sommige dingen ook niet hoor, Pamba is nu 14 jaar.
Pamba is ook mijn vriendinnetje, die zou ik nooit inruilen voor een ander. Toen ik haar net had vond ze nog wel eens zomaar iets eng en had ze nogal dr streekjes, maar nu sinds een jaar of 2/3 doet ze geen stap meer fout. Ze durft overal langs. En als ze er niet langs durft dan duurt het eventjes maar met een beetje gepraat durft ze dan toch wel :) Ze doet zo graag dr best voor je! Het enige wat ze niet graag doet is springen, maar dat vind ik totaal niet erg. Hou er namelijk zelf ook niet zo van :P Water en zwemmen vind ze wel superleuk, lekker met dr been in het water stampen geweldig vind ze dat! :)) Ja ik hoop dat ze nog heel dr leven bij mij kan blijven en lekkere oude fjord mag worden!

diesuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 12:21

Mijn ene fjord (maaike) wil nog wel eens dingen langs de kant van de weg eng vinden oa van die witte keien, de andere (Carlos) vindt onverwachte geluiden eng bv grasmaaiers oid. Nu lopen ze in tweespan dus vangen ze elkaar heel goed op en hebben we helemaal geen problemen, we hebben zo een super bomproef spannetje.

gr karin.

herlindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 14:23

Mijn fjord is bijna nergens bang voor, een vrachtwagen van 4 meter hoog, kan zo langs dr heen. ;) maar bijvoorbeeld een boom die een beetje op het pad buigd, dat is heel eng!! :+
maar ze kan niet echt veel, ze is 14, en ze is vroeger mishandeld en heeft 5 jaar stilgestaan.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 18:49

Vandaag nog een heerlijk buitenritje gemaakt, er kwamen porches langs met zo'n herrie makende uitlaat, een harley (maakt ook flink kabaal) en trekker met vreemd aanhangsel, allemaal rakelings langs ons heen. Hij kijkt niet op of om en loopt lekker relaxt aan een lang teugeltje.