Gelukkig gaat het nu weer de goede kant op.
We zouden voor een rontgenfotootje naar de kliniek in Emmeloord, er zat een bultje aan de buitenkant van de kogel, en we dachten dat er een stukje van het griffelbeen afgebroken zou kunnen zijn dus voor de zekerheid even een foto....
Dit liep dus geheel anders die ochtend.
Bij het laden gleed de kleine van de klep af en ritste mooi het achterbeen open, met een aderlijke bloeding tot gevolg (vraag me niet waaraan...we hebben niets kunnen ontdekken)
We hadden toch al een afspraak op de kliniek in Emmeloord dus ipv. thuis laten hechten er een verband omheen gedraaid (inmiddels zat hij al in de trailer) en gelijk vertrokken naar de kliniek.
Daar aangekomen werden we meteen geholpen ondanks dat we een heel stuk vroeger waren dan gepland.
Er bleek een flinke snee te zitten die over de ader van het achterbeen liep.
Het moest worden gehecht...dit is een hele onderneming zo op je hurken zittend met een heel slap veulentje die aan twee kanten moest worden ondersteund om niet plat te gaan..
Er zaten uiteindelijk 9 hechtingen in het beentje, er werdt ook een flink verband aangelegd om zwelling tegen te gaan (soort drukverband)
Geadviseerd werdt om hem een paar dagen daar te laten staan zodat ze hem na 3 dagen een verbandwissel konden geven en het verband de eerste dagen in de gaten te kunnen houden.
Accoord hij en zn mama daar dus gebleven.
Na 4 dagen konden we hem weer op halen maar hij moest nog wel zeker 10 dagen boxrust houden...
Het verband zakte helaas thuis na 3 dagen af en toen hebben we dat er maar afgehaald.
De hechtingen zijn op dag 9 verwijderd en het advies was ook toen laat hem nog maar eventjes binnen om de wond iets te laten aansterken.
Vandaag weer voor het eerst naar buiten geweest, de wond heeft het gelukkig allemaal gehouden en er is nu achteraf ook geen zwelling in het beentje gekomen ondanks alle capriolen die hij heeft uitgehaald.
Nu komen de plaatjes...van het begin....tot de blije uitspattingen van vanmiddag
Dag twee in Emmeloord

Thuis...toen net het verband was verwijderd

De wond...precies in de overgang van vos naar wit was de ader door

De eerste sprongen in het land

Joehoeeeee ik ben een stoere hengst!

Na verloop van tijd een relaxt galopje

Om daarna weer helemaal uit je dak te gaan!

Nou gelukkig heb ik vandag geen 1 kreupele pas gezien...en hoop ik dat het zo lekker als nu mag blijven gaan zonder al teveel gekkigheid

En dit moet er natuurlijk even bij vermeld worden: de uitslag van hetgeen waarvoor we eigenlijk gingen is gelukkig NIET de breuk die we dachten!!
Er zit een kleine woekering omdat hij wrs een tik van zn moeder heeft gehad in de wei, maar het zit op een gunstige plek dus last zal hij er niet van krijgen!!!!

!
Op de woekering zou je anders eens traumeelgel moeten proberen, tijdje volhouden en als het goed is wordt de bult dan minder.