(Maareh... toch excuses indien ik fout zit).Ik ben me aan het oriënteren over de aankoop van een eerste eigen paard, een Fries is altijd de droom geweest maar ik heb problemen om de juiste 'bron' te vinden. Een aantal bekende handelaars (gevonden via Internet) lijken me zeer duur + ze verkopen ook vaak enkel jonge paarden. Ik hou hun websites in het oog, maar ik vermoed dat ik daar geen Fries ga vinden onder €5000. Of is een budget minder dan €4000 onrealistisch?
Misschien hebben jullie nog 'inside-information' ?
Ik zoek een goed doorgereden, brave, betrouwbare, verkeersmakke Fries van rond 1m50 (nogal onpopulair, de kleine Friezen dus ik hoop dat dat de prijs wat kan drukken). Graag een al wat ouder paard tussen 8 - 13, merrie of ruin maakt niet uit. Papieren en keuringresultaten zijn niet belangrijk voor mij, maar natuurlijk wel een gezond paard.
Ik zit in Limburg, dus liefst niet té ver (ik moet het paard ook nog op een gezonde manier thuiskrijgen).
Bedankt!
ik zou Pieter Wijbenga bellen (als je zn naam googled, kom je op zn website uit).. die man heeft een giga netwerk en weet precies wie wat heeft staan.. Hij haalt de paarden dan naar zijn stal en dan kan je ze allemaal even proberen enz. Is het neit goed, kan je hem altijd weer terug brengen!! Daar hebben wij Romy ook vandaag, 10 jr later nog steeds goed contact met Pieter!