Gezocht (Belgisch) Trekpaard eigenaren/verzorgers!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

M_I_K_A

Gezocht (Belgisch) Trekpaard eigenaren/verzorgers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 23:23

Hallo allemaal!

Ik sta op het punt om een Belgisch Trekpaardje te kopen! Tenminste ik heb er een op het oog en ga volgende week kijken of het wat is! Ben zo benieuwd! Maar nu leek me het wel leuk om eens wat meer eigenaren van (belgische) trekpaarden te horen over hun ervaringen met een trekpaardje! :D :P

Waarom hebben jullie er een gekocht? Want sommige mensen zitten me echt aan te kijken van wat moet je nou met een TREKPAARD?!?! Ik vind ze zelf juist superstoer en mooi! *D

En wat doen jullie dan allemaal met je trekpaardje?

Een foto van je paard zou ook wel leuk zijn(als het tenminste mag in dit topic, maar ik dacht het wel ;) )

Groetjes Harriët

lollypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 09:08

Hoi Harriët,

Ik heb geen Belgische Trekpaard, maar een Ardenner die ik verzorg. Dat is natuurlijk ook een trekpaard maar dan ietsje lichter gebouwd, ze is een merrie van net 5 jaar (Astrid) en heel erg koppig, vaak heeft ze een eigen willitje en is best druk. Ik zou het zeker doen, een trekpaard kopen omdat ze echt heel lief zijn, net als andere paarden en pony's natuurlijk.

Waarom ik er zo gek op ben is omdat ze zo mooi zijn en echt kracht uitstralen, je kan er heel veel mee doen. Zelf men en rijd ik met haar en ben bezich met Natural Horsemanship. Een trekpaard is een heel veelzijdig paard en daarom maakt het ze nog leuker :D

Groetjes Leonie

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:17

Hoi,
Ik heb een Nederlands trekpaard, foto's in profiel! Check vooral goed het beenwerk van je aanstaande paard, lymfeoedeem is een veelvoorkomende en erg vervelende aandoening. Bedenk daarnaast wat je met het paard wil doen, een gecoupeerd paard dat nu 4 is mag niet deelnemen aan KNHS wedstrijden, mocht je dat leuk lijken. Hoefsmeden staan niet te trappelen om trekpaarden te bekappen of te beslaan, al zijn er in de trekpaard-dichte gebieden (brabant en zeeland) genoeg die al dan niet met hoefstal wel willen komen. Verder is het soms lastig zoeken naar passend tuigage, maar er is wel een aantal goede adresjes hiervoor. Mocht je interesse hebben, dan PB ik je ze wel even!

Mijn paard is erg pittig, een eigenschap die meestal niet aan het ras wordt toegekend, maar wel degelijk veel aanwezig is. Ze hebben behoorlijk temperament, hier moet je wel goed mee om kunnen gaan. Natuurlijk heb je ook hele goede sullen, maar zo zijn ze beslist niet allemaal!
Verder zijn het wel geweldige paarden hoor! Ik rijd hem onder het zadel en doe veel grondwerk met hem aan de lange lijnen. Daarnaast is hij gek op poetsen, blijft zo een paar uur dommelen terwijl ik al het haar weer eens uit de knoop haal ;)
Er zijn best wat trekpaarden op bokt: [HK] Hét trekpaarden topic!
maar er is ook een apart trekpaardenforum: www.trekpaarden.eu
Hier meer info over CPL: http://www.trekpaarden.eu/trekpaarden/gezondheid/cp

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:34