[H][wb]Dekadvies voor Tango x Ferro x Darwin merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JaapWildfire

[H][wb]Dekadvies voor Tango x Ferro x Darwin merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 13:44

Wie heeft een goede tip voor een hengst voor mijn Tango x Ferro x Darwin merrie? Het probleem zit hem natuurlijk in het feit dat er zowel Jazz als Ferro inzit. Voorkeur gaat uit naar een KWPN hengst. Merrie is 5 jaar en elite, heeft een goede IBOP gelopen (81.5 punt, Stap 7.5, draf 8.5, galop 8, souplesse 8.5 en houding 9). Super brave en sensibele merrie. Ze mag wat meer lengte in het voorbeen hebben. Heel sterk achterbeen en veel front. Mag ook nog iets langgelijnder zijn. Ze heeft nu een veulen van De Niro aan de voet.
Laatst bijgewerkt door gomir op 18-07-09 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tags

Rhea

Re: Dekadvies voor Tango x Ferro x Darwin merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 10:06

Als de De Niro bevalt is Voice misschien een optie. Hoewel je het niet zou verwachten valt de lengte van het voorbeen bij zijn nakomelingen goed mee.

Ik noem zo eens even wat;weet niet welk type je aanspreekt.
Ziësto
Santano
Tuschinski (al zet je je dan qua bloedvoering erg klem)

Rubinsteinbloed lijkt me ook geen verkeerde combi.

Als je voor duits wil gaan en niet bang bent voor hoog dekgeld is Sir Donnerhall erg aantrekkelijk (gezien de lengte in het voorbeen en lijf)

JaapWildfire

Re: Dekadvies voor Tango x Ferro x Darwin merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 14:18

Dank voor je reactie. Ik heb nog niet zoveel nakommelingen van Voice gezien dus daar wil ik nog eens verder in gaan duiken. Het De Niro veulen mag ook iets meer lengte in voorbeen en lichaam hebben.... Tuschinski ben ik met je eens qua bloedvoering (krack en flemmingh) dus liever niet. Santano was ik nog niet opgekomen, daar ga ik zeker eens naar kijken!! Ik probeerde in eerste instantie wat meer bewezen hengsten te zoeken, maar Ziesto zou zeker in the plaatje kunnen passen. Dank!! Jaap

Pr_BillyBoy

Re: [H][wb]Dekadvies voor Tango x Ferro x Darwin merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 09:37

idd voice vind ik ook een erg gaaf paard heb ook (eens) nakomelingen van hem gezien .
maar ik vind Lancet ook een zeer gaaf paard en geeft meestal wel mooi veulen ( die ik op de foto's heb gezien )

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 17:00

Voice zou ik ivm het gewenste langere voorbeen niet direct aanraden. Voice veulens hebben voldoende lengte in het voorbeen, maar als 2 of 3 jarige zouden ze wat mij betreft wat meer lengte mogen hebben. Karakter en beweging van Voice zijn 10+. Dus dat zit wel goed. En als je merrie geen bruingen draagt is de kans op een zwart veulen 100%. Ook geef Voice een wat kortere rug door dan de merrie vaak heeft. Weet uiteraard niet hoe dit zich op 3 jarige leeftijd houdt.

Om wat meer rasuitstraling te kunnen krijgen, zou je kunnen overwegen om het met Zambuca (Scandic X Biotop) te proberen. De eerste veulens lijken op foto aansprekend en bewegen goed. Hoogbenige veulens en je blijft uit het FFJ bloed.

Heb je een foto van de Tango? Dat maakt het gemakkelijker om een uitspraak goed te kunnen onderbouwen.

Succes!

JaapWildfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 17:15

Bedankt voor je reactie. Dan denk ik dat ik Voice weer van de shortlist afhaal. Ik probeerde de een foto te uploaden maar tot nu toe niet gelukt, probeer ik volgende week nog wel een keer.

Groet,

Jaap

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 17:42

of lancet ?

Afbeelding

en hier een filmpje

claudianoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 17:47

mijn voice veulen is juist langer dat zijn moeder en een mooi langvoorbeen.AfbeeldingAfbeelding

karakter is trouwens echt top, erg rustig en relaxt.

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 13:22

Laatst bijgewerkt door petraaken op 03-08-09 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto in link gewijzigd

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 19:40

JaapWildfire schreef:
Bedankt voor je reactie. Dan denk ik dat ik Voice weer van de shortlist afhaal. Ik probeerde de een foto te uploaden maar tot nu toe niet gelukt, probeer ik volgende week nog wel een keer.

Groet,

Jaap

Ok hier mijn tweejarige Voice nakomeling.
Meer foto,s in profiel en natuurlijk van zijn moeder.
Afbeelding

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 09:06

Even offtopic; is Lancet nog beschikbaar? DV dan denk ik?

Als hengst zou Armani perfect aansluiten, alleen zit je dan qua bloedvoering wel klem. Hij vult echter wel alle punten aan!

Oscar heeft ook lengte in het voorbeen en in de rug mee, heeft op onze merrie dat verbeterd!

sportfokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 22:03

Sir Donnerhall is een erg mooi model en geeft ook de gewenste modellen. Ziesto is als Lancet zoon met ander bloed ook wel een optie. En zou United kunnen qua bloedvoering? Gribaldi is er ook nog, maar dan lever je al snel in op het achterbeen.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 08:58

Mij kwam ook Ziesto nog te binnen! Geeft ook hoogbenige veulens en je hebt ander bloed!