ik vroeg mij af wat voor hengst goed bij mijn merrie zou passen.
Het gaat om een 6 jarige merrie van OO Seven x Belisar x Roemer . Ze komt uit een Keur merrie, is zelf alleen in het stamboek opgenomen.
Wat ik verbeterd zou willen zien is dat ze een wat sterkere achterhand zou mogen hebben, een krachtiger (en meer bergopwaartse) galop, verder zou ze wel wat meer body mogen hebben. De stap en draf verder voldoende ruim. Ik heb me laten vertellen dat ze een hele goede techniek in het voorbeen heeft, maar dat achter dus wat achterblijft. Achter staat ze ook licht koehakkig, is wel vrij minimaal, maar toch iets om rekening mee te houden.
Ze is zelf 1.65 hoog ongeveer en is voldoende lang, maar wel wat iel (nou moet ik zeggen ze staat pas sinds een paar maandjes in de training, dus veel spieren heeft ze ook nog niet). Ik vind haar maat verder wel mooi. Moeder en vader zijn beiden 1.68, maar volgens mij geeft OO Seven niet heel veel grootte door, dus het moet een hengst zijn die niet kleiner doorgeeft zeg maar.
Verder is het een hele brave merrie, erg koel in het hoofd, dat vind ik wel een hele fijne eigenschap.
Kleurvoorkeur heb ik niet echt, maar liever geen schimmel.
Foto's:
Toen ze 3 was:

recentelijk:

Volgende foto loopt ze wel wat uit elkaar (trainingsniveau hoeft ook geen invloed te hebben op de hengstkeuze lijkt me), maar is wel een mooie foto van opzij.

Alvast bedankt!
Eerlijk is eerlijk correcte stand is nog altijd beter, maar als ik mocht kiezen heb ik liever frans dan toontredend.
En koehakkig vind ik bij hem ook een aandachtspunt. Verder denk ik wel dat hij aan je lijstje voldoet. De draf vind ik bij de meeste wel super.