Ampere x Jazz

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

donchicka

Ampere x Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 08:52

Beste allen,

Wat vinden jullie van de combinatie Ampere x Jazz???
Beiden hebben veel beweging dus dat lijkt me wel in orde maar qua exterieur bijvoorbeeld het Franse standje van de voetjes (sommige vinden Ampere zelfs koehakkig) is het misschien wat minder?
Verder heeft mijn Jazz merrie een wat korte hals en mag ze iets hoogbeniger en langgelijnder. Ze loopt eerder te diep als dat ze veel front heeft (als ik rij kijk ik niet tegen haar hals/hoofd aan maar er heelmaal overheen, ze duikt dus erg snel al kan ik haar wel hoger instellen).

Graag jullie mening! Thnx

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 09:35

Nou op de stal waar ik zadelmak maak hebben ze een ampere merrieveulen uit een obelisk en die is gewoon perfect. Superchique type, mooi op benen.
Wel raden ze aan om ampere op een paard te zetten met een goede bovenlijn.

We kennen nu mensen die een leuk veulen hebben uit een Jazz merrie, met als hengst Tuschinski. Ook dat is een menselijk zeer aansprekend type. Dus mss dat je daar wel een combi in vind.
Laatst bijgewerkt door bulck op 14-07-09 09:48, in het totaal 1 keer bewerkt

donchicka

Re: Ampere x Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 09:41

Snap je eennalaatste zin niet helemaal?
Ze is al geinsemineerd dus we kunnen niet meer veranderen van hengst.... wat dat betreft vraag ik een beetje laat advies maar ben toch wel benieuwd wat eruit komt. Zag wel een Jazz x Ampere op marktplaats maar ja.... vergelijken met slechts 1 veulen is erg minimaal.

Ze heeft dit jaar een mooi veulen van Wonderboy dat wel erg mooi is en qua beweging veel Jazz heeft maar wat hoogbeniger en groter wordt als zijn moeder.... hopelijk geeft Ampere zulke dingen ook door.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 09:50

Ja ik moest is zijn heb het even veranderd sorry :-)

Ampere geeft een mooie collectie althans de veulens die ik dit jaar gezien heb.(6 in totaal)
Allemaam, op eentje na; mooi type, front en hoog op de benen met goed fundament. echt heel aansprekende types

donchicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 09:53

Ok, dat klinkt positief... kan niet wachten... Weet je ook welke je minder vond? (welke hengst achter de moeder zat?) Want ik vind persoonlijk Jazz en Ampere allebei wel een beetje in hetzelfde type vallen...en weet niet of dat nou net zo goed is... (zet persoonlijk liever een ouderwets type op een heel fijn, chique type bvb) maar aangezien de merrie niet van mij is...

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 10:38

Die tegenviel was uit een elcaro merrie. En echt tegenvallen was dat nu ook niet hoor, maar ik zie liever een goed gevuld veulen zeg maar. mooi op de benen, mooi hoofdje, goed van kont en leuk front en natuurlijk de beweging.

donchicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 17:18

Ja, wie niet ;-)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 23:11

Jazz x Ampere kan niet eens ;) Of die afstamming staat verkeerd of ze zijn in de war met een andere hengst.

Sommige vinden Ampere koehakkig... Hij ís koehakkig. Daar bestaat echt geen twijfel over :)

Gewoon 11 maanden wachten :D Weet je precies wat de combinatie bij jouw heeft gebracht :)

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 07:24

er staat toch Ampere x Jazz B-) _O-

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 10:59

Lees alle reacties even door ;)!

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 11:01

ah ok ze refereert naar dat citaat over MP, dus ja dan idd heeft sammie gelijk. Sorry dacht dat ze doelde op titel van topic...

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 11:12

Dacht ik al! Ben benieuwd naar deze combinatie en naar de afstammelingenkeuring van Ampere... Wanneer zijn deze eigenlijk?

donchicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 11:55

Hmm gek dat Ampere x Jazz niet kan.
Wij hebben namelijk volgend jaar toch echt een Ampere x Jazz, eens kijken of het kan haha! Wedden.
(jaja en eerder bedoelde ik ook ampere x jazz, mensen maken fouten helaas)

Nu nog hopen dat er iets moois uitkotm, dattie kan lopen dat geloof ik wel met zo'n papa en mama, maar het exterieur, dat blijft een spannende zaak...

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:24

Eerst even de reacties doorlezen voordat je zelf een reactie geeft! Er staat dat de combinatie Jazz x Ampere niet kan, niet de combinatie Ampere x Jazz!

donchicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 12:07

Jaja, dat zeg ik toch ook?
Ook ik maak fouten!

HT2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 15:29

Maar goed, het gaat er dus om of Ampere x Jazz goed kan uitpakken. Ampere zou volgens het fokadvies beter passen op merrie`s die langgelijnd zijn met een lang correct voorbeen. Wat betreft koehakkig en franse stand zou ik hem inderdaad niet gebruiken op een merrie die dat al heeft, of een paard die erg kort in de rug is.

Je merrie kan ik alleen vanwege een omschrijving niet beoordelen of Ampere de juiste is. Dit soort zaken kun je veelal beter bedenken voor je gaat insemineren dan wanneer je paard al drachtig is. € 1250 blijft nl een hoop geld om maar lukraak te dekken.

Ashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 15:38

De afstammelingenkeuring van Ampere is op 28 augustus bij de Dalhoeve.
Wij zelf hebben onze Obeliks merrie gedekt met Ampere..